مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

فرایند بررسی برنامه‌های ۴ نامزد شهرداری تهران که از صبح ۱۸ مرداد آغاز شده ظهر ۱۹ مرداد ماه به پایان می‌رسد تا مشخص شود که شورای پنجم زمام امور پایتخت ۱۰ میلیون نفری ایران را به کدام فرد خواهد سپرد.

شهرداری

محمدعلي افشاني سه‌شنبه شب انصراف خود را از نامزدي شهرداري تهران اعلام كرد و 4نامزد ديگر به نوبت برنامه‌هاي خود را طي ديروز و امروز به نمايندگان مردم در شوراي پنجم شهر ارائه كرده و مي‌كنند. ديروز محمدعلي نجفي و الهه كولايي برنامه‌هاي خود را براي اداره شهر تشريح كردند.

در جلسه صبح 18 مرداد ماه محمدعلي نجفي كه خود 6سال عضو شوراي شهر تهران بوده و اكنون نيز بيشترين اقبال را براي تصدي سمت شهرداري پايتخت دارد، در تشريح برنامه خود از ساختار سازمان شهرداري تهران انتقاد و تأكيد كرد كه با وضعيت فعلي نيروي انساني اداره شهرداري اصلا ممكن نيست. وي در سخنان خود چندبار بر لزوم تقويت سيستم بازرسي و نظارت مستمر بر عملكرد شهرداري تأكيد كرد و حتي از طراحي سيستم بازرسي مخفي هم درصورت شهردار شدن خود خبر داد.

اين نامزد شهرداري تهران برخلاف آمار فعلي شهرداري تهران، درصد درآمدهاي ناپايدار شهر را 80سهم از درآمدها دانست و رقم درآمدهاي پايدار را ناچيز خواند. نجفي در مورد بدهي دولت به شهرداري تهران نيز به اطلاعات وزارت اقتصاد استناد كرد كه گفته است نه‌تنها دولت به شهرداري بدهي ندارد كه بالغ بر 3هزار ميليارد تومان طلب هم دارد.

افزايش مشاركت عمومي يكي از مهم‌ترين نكات برنامه اين نامزد شهرداري تهران بود. وي از مشاركت مردمي به‌عنوان سرمايه اجتماعي ارزشمندي نام برد كه بي‌توجهي به آن به معني محروميت ازهمه ظرفيت‌هاي شهر است. تعديل نابرابري‌ها، استقرار نظام شايسته‌سالاري، بهينه‌سازي مديريت پسماند، حفظ و صيانت از باغات، توسعه حمل ونقل عمومي پاك، بهبود محيط‌زيست و تشكيل تيم‌هاي داوطلبانه مردمي و آموزش ديده به‌منظور استفاده در شرايط بحراني ازجمله مواردي بود كه در برنامه ارائه‌شده از سوي اين نامزد پست مديريت شهر به آن اشاره شد.

ديروز الهه كولايي، نامزد دوم براي تصدي شهردار تهران بود كه برنامه‌هاي خود را براي اداره شهر ارائه كرد. وي بيش از 2ساعت در رابطه با اهم‌ كارهايي كه درصورت انتخابش از سوي منتخبين دوره پنجم شوراي شهر تهران انجام مي‌دهد در برنامه توضيح داد. كولايي محور برنامه‌هاي خود را افزايش مشاركت شهروندان در امور شهروندي در حوزه‌هاي مختلف اعلام كرد و گفت:

در كنار اسناد بالادستي مسئله‌اي كه وجود دارد فاصله بين دانشگاه، حوزه‌هاي علميه، تفكر و انديشه با عرصه عمل و اجراست كه بايد به اين موضوع توجه شود. اين نامزد شهرداري تهران كه استاد علوم سياسي دانشگاه تهران است، يكي از برنامه‌هاي خود را اداره مؤثر شهر تهران و توجه به بعد بين‌المللي و جهاني‌شدن پايتخت ايران عنوان كرد.

به‌كارگيري بيشتر از بانوان در سطوح مديريتي شهرداري، بهره‌بردن از جامعه‌شناسان و روانشناسان براي كاهش بزهكاري و تكديگري در سطح شهر، درگير كردن مردم در اداره امور شهر و تقويت نهادهاي مردمي، بازنگري در عوارض و موضوعاتي نظير آن به‌منظور افزايش درآمدهاي پايدار و كمك از بخش خصوصي در توسعه حمل‌ونقل عمومي از ديگر مسائلي بود كه كولايي در برنامه خود به آنها اشاره كرد.

نماينده مردم تهران در مجلس ششم همچنين با اشاره به اينكه بخشي از بافت فرسوده تهران در بافت‌هاي تاريخي و ميراثي قرار دارند، گفت: نبايد به‌دنبال نوسازي اين بافت‌ها باشيم بلكه بايد آنها را مقاوم‌سازي كنيم. گفتني است كه برنامه‌هاي پيشنهادي كولايي در 63 صفحه منتشر شده است. امروز نيز به‌ترتيب حسين مرعشي و محسن مهرعليزاده برنامه‌هاي خود را براي تصدي شهرداري تهران ارائه مي‌كنند.

کد خبر 378811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha