معاون مسکن وزیر راه‌ و شهرسازی از ۳ پیشنهاد این وزارتخانه به بانک مرکزی برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن خبر داد و گفت: پیشنهاد دادیم طول مدت بازپرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی از ۱۲ به ۱۵ سال و نرخ سود آن کاهش یابد.

البته حامد مظاهريان گفته پيشنهاد اين وزارتخانه كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن از 8درصد در بافت‌هاي فرسوده و 9.5درصد در ساير نقاط است كه نشان مي‌دهد مخاطب اين پيشنهاد خانه اولي‌هاست و تغييري در نرخ سود تسهيلات مسكن از طريق خريد اوراق مسكن مطرح نيست.

به گزارش فارس، حامد مظاهريان در پاسخ به اين سؤال كه پيشنهاد وزير راه و شهرسازي درباره كاهش اقساط تسهيلات 80ميليون توماني خريد مسكن از صندوق يكم در چه مرحله‌اي است، گفت: يكي از پيشنهادهاي عمده‌اي كه وزارت راه و شهرسازي همواره در مذاكرات خود با بانك مركزي ارائه مي‌كند گسترش بازار رهن و تقويت قدرت خريد، خريداران و مصرف‌كنندگان واقعي است.
وي افزود: اين پيشنهاد و درخواست در تمام مذاكرات به اين شكل است كه ميزان تسهيلاتي كه بانك‌ها براي خريد مسكن ارائه مي‌كنند درصد بالاتري از خريد مسكن را پوشش دهد و بازپرداخت اقساط در توان خريداران مسكن باشد.

مظاهريان تأكيد كرد: پس براي پوشش بيشتر و بالا رفتن درصد اين پوشش بايد ميزان وام افزايش يابد؛ چراكه هم‌اكنون ميزان پوشش وام در شهرهاي كوچك براي خريد مسكن 80درصد و تهران تا 50درصد است. معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي ادامه داد:

در مذاكرات با بانك مركزي بر اين موضوع تأكيد كرده‌ايم كه ميزان وام بايد افزايش يابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12سال به 15سال برسد و نرخ سود اين تسهيلات كه هم‌اكنون در بافت فرسوده 8درصد و در ساير نقاط 9.5درصد است كاهش يابد. مظاهريان ادامه داد: بانك مركزي با اين سه خواسته و پيشنهادها در مذاكرات مخالفتي نداشته است اما به هر حال موافقت با اين موضوع نيز به شرايط اعتباري بانك‌ها و رهايي بانك‌ها از دارايي‌هاي سمي بستگي دارد.

جدول

کد خبر 378813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha