همشهری آنلاین: حسین مرعشی برنامه‌های خود را برای اداره شهر تهران اعلام کرد و پس از آن انصراف داد.

مرعشی

به گزارش ایسنا، صبح امروز جلسه ارایه برنامه‌های شهردار تهران برگزار شد و حسین مرعشی به عنوان یکی از کاندیداهای این سمت با بیان اینکه از لطفی که اصلاح طلبان به بنده داشتند، تشکر می کنم، گفت: شما بیشتر زمینه‌ساز این انتخاب بودید. البته من برنامه مختصری داشتم. برنامه بلندی هم داشتم اما ترجیح دادم آنچه خودم از تهران می فهمیدم را بنویسم و بعد از جلسه کارشناسی، برنامه جامعی بنویسم.

وی گفت: برخی از تحلیلگران تصور می‌کردند بعد از فتنه سال ٨٨، شرایط ایران خوب نمی‌شود، اما حضور پرقدرت مردم در انتخابات و حضور قوی روحانی و فراکسیون امید، شرایط را تغییر داد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران، منتخب اصلاح طلبان است اما باید شهردار همه مردم باشد و رفتاری عادلانه، منصفانه و باز با همه مردم داشته باشد، گفت: در ١٢ سال اخیر جریان اصولگرایی رقیب کاملا خطی، غیرمنصفانه و تنگ نظرانه با جناح اصلاح طلب برخورد کرده است و بخشی از کارشناسان برجسته که می‌توانستند برای تهران موثر باشند را حذف کرد. البته من معتقد به حذف اصولگرایان نیستم؛ چراکه این طیف در تهران ٢٥ درصد رای آورده و باید به همین تناسب به سهم آنها در مدیریت توجه شود.

وی با بیان اینکه فساد خط قرمز مدیریت من است و من در برخورد با مدیران فاسد مماشات نمی‌کنم، گفت: من در مدیریتم در شهرداری تهران اقوام گرایی نخواهم داشت و معتقدم که شهردار تهران باید سیاستی را در پیش گیرد که نه اقوام خود و نه از اقوام اعضای شورای شهر در بدنه مدیریتی استفاده نکند.

مرعشی افزود: هر هفته یک روز را برای رسیدگی مستقیم با مردم اختصاص خواهم داد، این تجربه موفق را در کرمان داشته ام و اثربخشی بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه هزینه اداره تهران از توان مردم خارج است، گفت: درآمد شهرداری در این چندسال متکی بر فروش تراکم بود که فشاری بر مردم ایجاد نکرد اما این مسئله سبب شد که سفره هزینه های تهران گسترده تر پهن شود و جالب است بدانید که من هیاتی هستم اما نمی‌توانم قبول کنم چطور شهرداری که به پیمانکار بدهکار است برای کارهای مستحبی و کمک به هیات‌ها و خیریه ها پیش قدم است؛ معتقدم که هزینه های شهرداری باید منطقی شود.

مرعشی با بیان اینکه حوزه مسکن و ساختمان در این سال‌ها رشد بسیار کرده است، افزود: اما باید تناسب ساخت و ساز با بازار تقاضا تنظیم شود و معتقدم که باید در تهران به سمت ساخت پارکینگ و هتل گرایش پیدا کنیم؛ چراکه تهران به ١٠٠ هتل نیاز دارد و ساخت این هتل‌ها می‌تواند به گردشگری کمک کند و در تهران ساختمان زیاد داریم اما ساختمان نمادین نداریم و باید شهرداری بعدی به سمت ایجاد نمادهای تهران اقدام کند.

مرعشی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سرمایه گذاری در بازارها و مراکز تجاری بیش از حد معمول بوده، گفت: این باعث بر هم خوردن نرخ و بازار عرضه و تقاضا شده که باید ساماندهی شود. این مسئله باعث شده که در سال‌های اخیر تناسب جمعیت‌پذیری شمال و غرب در مقابل شرق و جنوب بر هم خورده است.

مرعشی با بیان اینکه پیشنهاد من برای نوسازی بافت فرسوده، زون بندی و ورود بخش خصوصی است، افزود: چراکه در تهران سیاست های تشویقی موردی در این مدت حاکم بوده است. باید فکری به حال تاریخ تهران و گردشگری کنیم و به نظرم باید از خیابان سی تیر و میدان امام خمینی (ره) تا ارگ و کاخ گلستان به محدوده تاریخی تهران بدل شود و ساختمان های اداری این مناطق نیز بجای دیگری منتقل شوند. قبول دارم کار سختی است اما درآمد خوبی هم دارد.

این کاندیدای شهرداری تهران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مشکل بدهی های شهرداری جدی است و شما عدد بدهی را کمتر از ٤٠ هزار میلیارد ندانید، چراکه حدود ۱۰ هزار یورو می‌شود، گفت: باید بدهی ها را به فرصت تبدیل کرد. تامین ٤٠ هزار میلیارد را با تعریف پروژه های ویژه حل کنیم و اگر مسئولانه برخورد کنیم، سران نظام به شهرداری و شورا برای پرداخت این بدهی کمک می کنند و بدهی های فعلی شهرداری را با بودجه معمول نمی‌توان پرداخت کرد وگرنه قالیباف اینکار را می‌کرد و قبول کنید که حالا با بلندپروازی یا عشق به خدمت این بدهی ها ایجاد شده و باید چاره ای اندیشید.

وی درادامه با بیان اینکه در تهران هشت میلیونی و با یک شورای٢١ نفره، نمی‌توانیم مردم را به مشارکت تشویق کنیم پس باید به شورایاران تا یک سطحی از اختیارات و مامورریت ها را محول کنیم، گفت: در موضوع حل ترافیک در مرحله اول حمل و نقل عمومی اولویت با گسترش مترو و اتوبوس است و معتقدم باید مترو در تهران را مورد اهتمام قرار دهیم و در مرحله اول با اضافه کردن واگن از ظرفیت مترو بیشتر استفاده شود و تکمیل خطوط در مرحله بعدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید با منشاء آلودگی هوا مقابله کرد و نمی‌توان اجازه داد که موتورهای کاربراتوری حرکت کنند بعد به فکر چاره باشیم، به نقش ساخت و سازهای قرارگاه سازندگی سپاه اشاره کرد و گفت: قطعا وقتی شهردار شوم، بدون مناقصه پروژه ای را واگذار نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای منتخب سوالاتی را نیز از مرعشی پرسیدند.

همچنین علیخانی با کنایه به مرعشی گفت: مشخص نیست که شما جدی وارد این صحنه شده‌اید یا ما سرکاریم؟ که مرعشی نیز گفت؛ شما ما را سرکار گذاشتید که ما را آوردید اما می‌خواهید به فرد دیگری رأی دهید که این مسئله موجب شد برخی از اعضای شورا با رد انتخاب از قبل گزینه شهرداری اعلام کنند که گزینه شهرداری تهران هنوز مشخص نیست.

مرعشی در پایان نیز با بیان اینکه من از سایر کاندیداها و اعضای شورای شهر تشکر می‌کنم، گفت: در تمام مدت فعالیتم به عنوان یک چهره سیاسی هر جا که برای یک پست، داوطلب دیگری وجود داشت، کاندید نمی‌شدم و بر همین اساس از شما می خواهم که من را که از همه کوچکتر و ضعیف‌تر هستم در رأی‌گیری شرکت ندهید.

کد خبر 378832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha