جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سریال تلویزیونی «دریا» ـ کاری از سیمای مرکز آذربایجان غربی ـ از شنبه (۲۱ مرداد) هر شب روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.

سریال

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، سریال تلویزیونی «دریا» در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای و به زبان آذری در سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده است.

موضوع اصلی و محوری این سریال، احیای دریاچه ارومیه است و سعی شده به خطرات خشک شدن این دریاچه در بعد ملی و منطقه‌ای توجه شود.

فرهنگ‌سازی در مورد مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی و خانگی و مشارکت مردم با دولتمردان برای احیای دریاچه ارومیه و اشاره به تلاش ستاد احیای این دریاچه از دیگر محورهای سریال دریاست.

داستان سریال از آنجا شروع می‌شود که ناصر تحصیلکرده دکترای آب و خاک به همراه دخترش دریا که دانشجوی رشته فیلمسازی است بعد از ۲۰ سال از مالزی به ارومیه می آیند تا در مراسم چهلم مادر ناصر شرکت کنند؛ در این بین دریا تمایل دارد فیلم مستندش را به جای درباچه ارال، در ارومیه بسازد و به همین دلیل ناصر مجبور می شود مدتی در ارومیه بماند.
در این بین رازهای زندگی ناصر در ۲۰ سال قبل که از دخترش دریا هم پنهان مانده بود، رفنه رفته آشکار می شود. ناصر به احیای دریاچه اعتقادی ندارد اما نگاه هنری دریا در مستندش و اعتقادات مردم به حیات دوباره دریاچه، ناصر را هم درگیر خود می‌کند ... .

داود غفاری آذر تهیه‌کننده و رامین اصغری کارگردان سریال «دریا» هستند و بازیگرانی همچون جمال ذوالقدر، پرویز ظرافت، عباس سرودی، مهشید جوادی، علی ضیایی، فرزانه بهزادی و میترا اهور در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال از شنبه (۲۱ مرداد) هر شب ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه «شما» با زیرنویس فارسی پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت ۸:۴۵ روز بعد روی آنتن می‌رود.

کد خبر 378875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha