همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: امیدوارم مسئولان فقط به فکر کار کردن باشند و از حاشیه‌ها بپرهیزند و با رعایت اتحاد ملی و پیشگیری آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری فقط به متن یعنی مردم توجه کنند زیرا مردم از مسئولان فقط کار و کارنامه می‌خواهند.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سید حسن هاشمی در آیین افتتاح 100 واحد بهداشتی استان مازندارن در نوشهر، اظهار داشت: دولت یازدهم با کمک مجلس شورای اسلامی، تلاش کرد که تا حد ممکن عقب ماندگی‌های حوزه سلامت را برطرف کند و تا اندازه ای موفق بوده و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که زمان بر است و باید امیدوار باشیم.

او ضمن ابراز خرسندی از افتتاح 100 پروژه بهداشتی در استان مازندران، گفت: امیدواریم این پروژه‌ها باعث فراهم کردن اسباب آرامش، آسایش و رفاه مردم در این استان باشد و از همه افرادی که در صدد گره گشایی از کار مردم هستند، تشکر می‌کنم.

  • تاکید رییس جمهور بر اولویت قرار داشتن حوزه سلامت در دولت دوازدهم

وزیر بهداشت با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اولویت قرار داشتن حوزه سلامت در دولت دوازدهم، یادآور شد: دکتر روحانی گفت باید آمادگی مضاعفی برای رفع کمبودهای حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه سلامت ایجاد شود البته دولت یازدهم اقدامات و خدمات بسیار زیادی داشت و انصاف حکم می‌کند که از این خدمات تشکر کنیم.

 دكتر هاشمی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رییس آن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یاد کرد و گفت: در استان مازندران به دلیل تعدد شهرها و روستاها و استعداد ذاتی طبیعی و مناظر دیدنی و شرایط اقلیمی، باید خدمات حوزه سلامت از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مضاعف دیده شود.

وزیر بهداشت یکی از مشکلات کشور را پیش بینی سرانه سلامت استان‌ها در بودجه در سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت: برای جمعیت شناور توریست‌هایی که به برخی از استانها مانند مازندران و گیلان سفر می‌کنند، سرانه سلامت در نظر گرفته نشده و امیدوارم که با همت مسئولان و نمایندگان این استان و البته آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با شیب قابل قبول به سمتی حرکت کنیم که این سرانه متناسب با مسافران این استان، اصلاح شود و زیرساخت‌های حوزه سلامت، تقویت و توسعه یابد.

دكتر هاشمی تاکید کرد: تامین نیروی تخصصی و فوق تخصصی بسیار دشوارتر از تامین فضا و تجهیزات است اما با مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص 30 درصد ظرفیت پذیرش به نیروهای بومی، ظرف چندسال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی در کشور و استان مازندران به تدریج حل می‌شود زیرا این افراد متعهد می‌شوند که حداقل 15 سال را در منطقه خود به ارائه خدمات بپردازند و در غیر این صورتمدرک معتبر و اجازه فعالیت را نخواهند داشت.

وزیر بهداشت اضافه کرد: عدالت حکم می‌کند که در برخی از استان‌ها از جمله مازندران، تعداد نیروی انسانی بیشتری توزیع شود اما واقعیت این است که نیروهای تخصصی و فوق تخصصی باید در 450 منطقه و برای 80 میلیون نفر توزیع شوند و فارغ‌التحصیلان در برخی از رشته‌ها مانند جراحی مغز، رادیولوژی، ارتوپدی، چشم و گوش بسیار کم و سالانه حدود 60 نفر است و امیدواریم که بتوانیم کمبودها را در آینده جبران کنیم.

او  ضمن تاکید بر ارتقای خدمات در استان مازندران در آینده، گفت: اطمینان دارم که در دولت دوازدهم و با لطف و عنایت خداوند، با حمایت‌های مقام معظم رهبری و کمک مردم و مجلس، و اتحاد قوای سه گانه، مشکلات با سرعت بیشتری نسبت به دولت یازدهم برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی، مردم را به آینده کشور و انقلاب امیدوار می‌کند و امروز بالاترین خدمت در جمهوری اسلامی، امیدوار کردن مردم است که با کار و تلاش حاصل می‌شود و دشمنان کشور و انقلاب، بر عکس این رویه عمل می‌کنند و می‌خواهند که مردم دچار ناامیدی و یاس و تردید شوند.

 دكتر هاشمی تصریح کرد: امروز فردی انقلابی است که در نقطه مقابل دشمن و درجهت امیدوار کردن مردم به کشور و نظام، فعالیت کند و بجای حرف بدون عمل و ناامید کردن مردم، برای گره گشایی از مشکلات مردم و کشور، کار و تلاش کند و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را توانمند تر کند.

وزیر بهداشت با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: امیدواریم که همه ما از جمله رسانه‌ها بتوانیم در جهت وحدت و انسجام ملی و بیان خواسته‌های مردم و همچنین انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی و بالابردن رضاتمندی مردم تلاش کنیم.

کد خبر 378878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha