ارزش کل معاملات انجام شده در بازار سرمایه ایران ۱۰روز مانده به پایان پنجمین‌ماه سال از مرز ۶۰هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بورس

به گزارش همشهري، اطلاعات آماري از وضعيت معاملات بازار سرمايه نشان مي‌دهد با وجود ركود در بازار سرمايه معاملات در اين بازار روند رو به رشدي را دنبال مي‌كند.

اين اطلاعات نشان مي‌دهد در پايان هفته قبل جمع كل ارزش معاملات بازار سرمايه از 60هزار ميليارد تومان معادل 16ميليارد دلار عبور كرده است.از اين مقدار بورس كالا با دادوستد 22هزارو 900ميليارد تومان انواع محصولات در صدر همه بور س‌ها قرار گرفته است و بعد از آن بورس تهران با 22هزارو 400و فرابورس با 14هزارو 700ميليارد تومان در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

  • رشد معاملات كشاورزي

اين داده‌ها نشان مي‌دهد كه امسال هم مانند سال قبل معاملات كشاورزي در بورس كالا با رشد همراه بوده است. از سال قبل همگام با اجراي طرح قيمت تضميني در بورس كالا تالار كشاورزي بورس هم جان تازه‌اي گرفت و رفته رفته بر حجم معاملات آن اضافه شد.اين رويه در سال‌جاري هم تكرار شده به‌طوري كه از مجموع كل معاملات بورس كالا 1183ميليارد تومان به مبادلات محصولات كشاورزي اختصاص يافته است.

تالار محصولات كشاورزي تا پايان هفته قبل 105درصد از نظر حجم مبادلات رشد داشت. همچنين در بورس كالا ارزش مبادلات پتروشيمي 29درصد و فرآورده‌هاي نفتي 30درصد رشد كرده است. از ابتداي سال جاري تاكنون 9هزار ميليارد تومان قرارداد آتي سكه در بازار قرارداد‌هاي مشتقه بورس كالا خريداري شده است. امسال همچنين 11هزارو 400ميليارد تومان سهام در بازار اول بورس تهران و 7700ميليارد تومان در بازار دوم مبادله شده است. در فرابورس هم در بازار اول 700ميليارد تومان و در بازار دوم 3100ميليارد تومان سهام توسط سرمايه‌گذاران خريداري شده است.

امسال تاكنون 3هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي حاضر در بازار پايه فرابورس توسط سرمايه‌گذاران خريدو فروش شده است. در اين مدت همچنين 7600ميليارد تومان از محصولات بازار ابزار‌هاي نوين مالي دادوستد شده كه بخش عمده آن مربوط به مبادلات اوراق بدهي شامل اسناد خزانه اسلامي و صكوك است.

امسال در بازار ابزار‌هاي نوين مالي 6700 ميليارد تومان اوراق بدهي و 460ميليارد تومان اوراق تسهيلات مسكن دادوستد شده است. ارزش مبادلات اوراق تسهيلات مسكن يا وام مسكن امسال نسبت به سال قبل 9درصد افزايش داشته است. هفته قبل قيمت اين اوراق حتي به مرز 81هزار تومان هم رسيد.در اين مدت همچنين 400ميليارد تومان از واحد‌هاي صندوق‌هاي سرمايه گذاري در فرابورس و 340ميليارد تومان در بورس خريداري شده است.

کد خبر 378895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha