مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاید محصولات ضد پیری تبلیغات گسترده‌ای داشته باشند، اما باید دانست بهترین راه برای جلوگیری از اثرات مرتبط با افزایش سن، در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم است.

۹ گام برای جلوگیری از پیری زودرس در زنان!

به گزارش آوای سلامت به نقل از readersdigest پیری روندی اجتناب ناپذیر است اما با رعایت نکاتی می‌توان از عوارض پیری زودرس جلوگیری کرد و از سن واقعی خود احساس رضایت بیشتری داشت:

  • استفاده از عینک آفتابی: حتی افرادی که عینک آفتابی دارند، در مدت روز زمان اندکی در ظهر فقط از آن استفاده می‌کنند و کودکان نیز خیلی دیر شروع به استفاده از آن می‌کنند. عادت به استفاده از عینک آفتابی بخصوص در ساعات اوج نور خورشید، به شدت چین و چروک زیر چشم و بین دو ابرو را کاهش می‌دهد.
  • خوردن انواع توت‌ها: خواص آنتی اکسیدانی انواع توت منجر به کاهش اثرات پیری می‌شود. پوست شما به طور طبیعی روزانه میلیون‌ها سلول تازه می‌سازد و می‌توان گفت که هر ۳۰ تا ۴۰ روز یک بار پوست کاملا بازسازی می‌شود اما بعد از آنکه سن از ۳۰ سالگی عبور می‌کند، این روند بازسازی طبیعی پوست به طور قابل ملاحظه‌ای کند می‌شود. اما شما می‌توانید در این مرحله با مصرف توت‌ها، به پوست خود کمک فراوانی بکنید. البته مصرف توت‌ها خواص دیگری نیز دارد از جمله این که مقاومت پوست را در مقابل عوامل محیطی افزایش می‌دهد، دیگر اینکه می‌تواند التهاب و حساسیت‌های پوستی را التیام دهد.
  • استفاده از کلاه: دقیقا مشابه عینک آفتابی می‌تواند از صورت و گردن در برابر اثرات مضر اشعه UV محافظت کند.
  • خوردن شکلات تیره: محققان دریافته‌اند که مصرف شکلات تیره اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش روی پوست را به میزان زیادی خنثی مي‌کند. علاوه بر این، شکلات تیره منبع غنی از آهن، کلسیم، و ویتامین‌های دی، ث، آ و ب ۱ است که همگی یک عامل مرطوب کننده پوست محسوب می‌شوند. نوشیدن یک فنجان کاکائوی خالص در روز خشکی پوست را درمان می‌کند.
  • مصرف لوبیا: حبوباتی از جمله لوبیا خواص ضد پیری دارند. لوبیا همچنین منبع غنی از پروتئین کم چرب نیز محسوب می‌شود ضمن این که سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است و خواص آنتی اکسیدانی مفید به حال پوست دارد.
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب: کرم‌های ضد آفتاب بهترین مولفه برای کمک به مبارزه با پیری صورت محسوب می‌شوند. کرم‌های ضد آفتاب با حداقل فاکتور حفاظتی در برابر نور خورشید یا اس پی اف ۱۵، در کنار استفاده از عینک آفتابی و کلاه‌های محافظ، یک راه عالی برای مبارزه با اثرات منفی نور خورشید روی پوست است.
  • نوشیدن مقادیر زیاد آب: این کار ساده‌ترین راه برای حفظ جوانی پوست و آبرسانی به آن است ضمن این که منجر به صاف کردن خطوط ریز زیر چشم و مرطوب کردن پوست می‌شود. نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز طراوت پوست را حفظ می‌کند.
  • خوردن اسفناج: منافع اسفناج بی‌پایان است. مصرف این سبزی منجر به از بین بردن سلولیت و حفظ درخشندگی پوست می‌شود. این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها برای مبارزه با چین و چروک و خطوط ریز زیر چشم است.
  • ترک سیگار و الکل: نوشیدن مقادیر زیاد الکل و استعمال سیگار باعث ایجاد چین و چروک در پوست شده و آن را نحیف و خراب می‌‌سازد؛ همچنین رنگ پوست و بیش از همه چهره شما را کدر می‌کند. در حقیقت افراد سیگاری در سنین حدود ۴۰ و ۵۰ سالگی معمولا به اندازه ۲۰ سال پیرتر به نظر می‌رسند. البته اگر این افراد زود و به موقع متوجه شده و سیگار را ترک کنند، شاید برخی از این تاثیرات قابل جبران باشد.
کد خبر 378954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha