شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

الناز نعمتی: دوستداران فیلم سینمایی «ابد و یک روز» حتما مهدی قربانی را به یاد دارند؛ نوجوانی که در آن فیلم تحسین‌شده نقش پسر کوچک و باهوش خانواده را ایفا می‌کرد.

سینما

درخشش در نخستين تجربه كارگرداني سعيد روستايي راه قرباني را براي ورود به دنياي سينما هموارتر كرد و او در «21روز بعد» ايفاگر نقش اصلي شد. اين ستاره نوظهور در نخستين تجربه سينمايي سيدمحمدرضا خردمندان نقش نوجواني عاشق كارگرداني را بازي مي‌كند كه روياهايش براي به‌دست آوردن جايزه فيلم كوتاه با دانستن واقعيت‌هاي زندگي نقش بر‌آب شده و در راه تبديل‌شدن به مرد زندگي گام‌برمي‌دارد. گفت‌وگوي ما را با قرباني به بهانه اكران دومين فيلم كارنامه او بخوانيد.

  • چطور شد به گروه توليد 21روز بعد پيوستي و همكاري با خردمندان چگونه اتفاق افتاد؟

آقاي خردمندان فيلم ابد و يك روز را ديده بودند و با آموزشگاه بازيگري كه من آنجا هنرجو بودم تماس گرفته و خواسته بودند چند بازيگر نوجوان در سن من به ايشان معرفي كنند. مي‌دانم پيش از قرارداد با من خيلي‌ها تست داده بودند و ايشان تا مدت‌ها دنبال بازيگر براي نقش مرتضي مي‌گشتند. همكاري با آقاي خردمندان بسيار خوب بود و از آنجا كه داستان فيلم به‌نوعي به زندگي واقعي خود ايشان هم مربوط بود، همين كار را براي ما راحت‌تر مي‌كرد. ايشان تصويري بسيار دقيق از نقش داشتند و اين موضوع به من براي رسيدن به نقش مرتضي كمك مي‌كرد.

  • 2فيلم در كارنامه داري كه هر 2موفق بوده‌اند. باز هم با وسواس به‌كار ادامه مي‌دهي؟

شك نداشته باشيد با سرسختي و پشتكار و البته وسواس به كارم ادامه خواهم داد و مرتب در حال تمرين در تئاتر و سينما هستم.
چشم‌انداز تو از آينده‌ات در سينما چيست؟ دوست داري چه نقش‌هايي بازي يا با كدام كارگردان‌ها همكاري كني؟
بسيار مايلم نقش‌هاي متفاوت و جذاب بازي كنم و همچنين بسيار علاقه‌مندم با كارگردان‌هايي كه در سبك‌هاي مختلف فيلم مي‌سازند همكاري داشته باشم. دوست دارم هر چه بيشتر با سينما آشنا شوم و بياموزم. هنوز ابتداي راه هستم.

  • شخصيت مرتضي در فيلم سختكوش و سمج و عاشق كارگرداني است. خودت چقدر شبيه مرتضي هستي؟

من مثل مرتضي عاشق فيلم‌ساختن نيستم و اين يكي از تفاوت‌هاي من با اين شخصيت است. البته مرتضي بسيار فعال و كوشا و به قول شما سمج است و من هم تقريبا اين ويژگي‌ها را دارم. به‌ويژه اينكه بسيار فعالم و دوست دارم هميشه پرانرژي باشم. البته كارگرداني تئاتر را دوست دارم و در آينده وقتي تجربه و سوادم به حد كافي برسد، شايد اين كار را انجام بدهم. كسي آينده را نمي‌تواند پيش‌بيني كند و شايد به كارگرداني سينما هم علاقه‌مند شدم اما هم‌اكنون علاقه‌اي به اين كار ندارم.

  • براي نقش مرتضي مي‌بايد طيف‌هاي وسيع احساس خودت را بروز مي‌دادي و از نظر اجرايي هم نقشي دشوار بود. سخت‌ترين صحنه فيلم برايت كدام بود؟

همه صحنه‌هايي كه بار حسي و عاطفي داشتند برايم سخت بودند. خيلي سعي كردم در اين صحنه‌ها راحت باشم و طبيعي بازي كنم، طوري كه مخاطب حس و حال مرتضي را در آن صحنه باور كند و اين كار را برايم سخت مي‌كرد. اميدوارم مخاطب مرتضي را در اين صحنه‌ها باور كند. ضمن اينكه همه لحظه‌هاي بازي كنار خانم ساره بيات را بسيار دوست دارم.

  • درباره همكاري با ايشان بگو.

تجربه‌اي بسيار خوب بود. ايشان در طول فيلمبرداري هميشه به من كمك مي‌كردند و نصيحت‌هايشان هميشه در گوش و ذهنم خواهد ماند. مطمئنم نصايح، صحبت‌ها و راهنمايي‌هاي خوب ايشان در آينده كاري من و فيلم‌هايي كه بازي مي‌كنم برايم راهگشا خواهد بود و از اين جهت از ايشان سپاسگزارم.

  • مي‌دانم اين روزها مشغول تمرين تئاتر هستي و دغدغه بازيگري برايت جدي است. اين به درس و مدرسه تو آسيب نمي‌زند؟

تمام تلاشم را مي‌كنم كه هيچ لطمه‌اي به درسم نخورد و در كنار كار، درس هم مي‌خوانم. ممكن است بازيگري وقتم را بگيرد اما همانطور كه گفتم بسيار فعالم و مي‌توانم همزمان به هر 2كار يعني درس و بازيگري برسم و خدا را شكر تا امروز به مشكل نخورده‌ام.

  • پيشنهاد سينمايي يا تلويزيوني هم داري؟

بله! 3كار سينمايي پيشنهاد شده كه با 2مورد به توافق نرسيدم و هم‌اكنون سر سومين پيشنهاد سينمايي هستم. متأسفانه فعلا نمي‌توانم نامي از فيلم ببرم چون اخبارش رسانه‌اي نشده است. پيشنهاد تلويزيوني هم تا امروز نداشته‌ام.

  • بازيگربودن و در نوجواني به شهرت رسيدن چه حسي دارد؟ شهرت را دوست داري؟

آدمي بلندپرواز هستم و دوست دارم به هدف‌هايم در زندگي برسم. خدا را شكر كه به بخشي از آرزوهايم رسيده‌ام و اميدوارم لايق چنين شهرتي باشم. شهرت بخشي از بازيگري است و كنار مردم بودن حسي لذتبخش دارد. بدون ترديد داشتن محبت مردم خوشايند است و خوشحالم كه خداوند من را شايسته اين محبت دانسته است.

کد خبر 379014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha