یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

بی‌مهری‌های مسکن مهر هنوز ادامه دارد؛ حالا سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران پردیس پای پیمانکارهایی را پیش کشیده که یا برای جیب متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند و با وجود تزریق منابع مالی هیچ سرعتی در تکمیل واحدها ندارند یا با دریافت شماره تماس متقاضیان سعی کرده‌اند مشکلاتی را ایجاد کنند و با دروغ‌های بزرگ، واحدهای مسکن مهر متقاضیان را از دست آنها دربیاورند.

مسکن مهر

به‌گفته غفوري، در فاز5 مسكن مهر پرديس واحدهايي وجود دارد كه شايد تا سال 1400هم افتتاح نشوند.مديرعامل شركت عمران پرديس ديروز در نشست خبري با ابراز ناراحتي از نحوه كار برخي از پيمانكاران و سازندگان واحدهاي مسكن مهر در فاز8 پرديس گفت: از برخي پيمانكاران رضايت نسبي داريم اما عمده آنها نتوانسته‌اند در موعد مقرر پروژه‌هاي خود را تحويل دهند و كوتاهي آنها باعث شده حتي با تزريق منابع مالي افتتاح اين واحدها به سال آينده موكول شود، درصورتي كه هيچ مشكلي در حوزه ساخت‌وساز وجود نداشت.

به‌گفته غفوري، حدود 50درصد از واحدهاي مسكن مهر در فاز8 تا پايان سال افتتاح مي‌شود و مابقي واحدها تا خرداد‌ماه سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسند. او در ادامه با بيان اينكه برخي از پيمانكاران مسكن مهر پرديس براي جيب مردم كيسه دوخته‌اند، اظهار كرد: برخي از سازندگان، ساخت واحدها را رها كرده‌اند و برخي از آنها نيز خواستار افزايش قيمت هستند، اما ما به قطعيت مي‌گوييم كه تمامي قيمت‌هاي واحدهاي مسكن مهر در پرديس قطعي شده و چه از طرف دولت و چه از طرف سازندگان هيچ افزايش قيمتي نخواهيم داشت.

غفوري همچنين با اشاره به متقاضياني كه مبالغ اضافه براي ساخت واحدهاي مسكن مهر خود پرداخت كرده‌اند، گفت: با كسب مجوز لازم به‌زودي اضافه‌پرداخت اين افراد به آنها بازگردانده مي‌شود.از سوي ديگر آنگونه كه مديرعامل شركت عمران پرديس مي‌گويد، احداث شبكه‌هاي زيربنايي ازجمله آب، برق و گاز به شركت عمران واگذار شده، درحالي‌كه تأمين اين شبكه‌ها بايد به دستگاه‌هاي خدمات‌رسان واگذار شود. غفوري توضيح داد: هم‌اكنون وزارت نيرو به‌دليل زياده‌خواهي‌، هزينه‌هاي اضافي براي تحويل شبكه‌هاي آب و برق درخواست كرده و اين در حالي است كه دستگاه‌هاي مختلف نبايد هيچ مبالغ اضافي در تأمين انشعاب آب مطالبه كنند. همچنين شركت‌هاي خدمات‌رسان در همه شهرها بايد خدمات زيربنايي خود را با همان نرخ و كيفيت عمومي به واحدهاي مسكن مهر ارائه دهند.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به وضعيت فاز5 شهر پرديس به‌عنوان يكي از جنجالي‌ترين فازهاي مسكن مهر پرديس، با ابراز نارضايتي از وضعيت اين فاز گفت: حدود 1750تا 2000واحد اين فاز در اختيار يك شركت قرار دارد، اما تا به امروز 20درصد از اين واحدها آماده شده و 80درصد آن هنوز به مرحله ساخت نرسيده و بعيد به‌نظر مي‌رسد كه اين پروژه تا سال 1400 آماده شود. به‌گفته او، از 10هزار مسكن مهر در فاز5 فقط 650واحد تحويل داده شده كه به هيچ عنوان روند مطلوبي نيست.

غفوري در ادامه با اشاره به اينكه دست‌هاي پنهاني در حوزه واحدهاي مسكن مهر وارد كار شده‌اند، گفت: متأسفانه برخي از سودجويان سعي كرده‌اند با ايجاد ياس و نااميدي در ميان متقاضيان مسكن مهر پرديس براي آنها مشكلاتي ايجاد كنند و با خريد ارزان اين واحدها كلاهبرداري‌هاي بزرگي انجام دهند. او با تأكيد بر اينكه متقاضيان به هيچ عنوان نبايد واحدهاي مسكن مهر خود را ارزان بفروشند، گفت: متأسفانه برخي از پيمانكاران با دريافت شماره تماس متقاضيان سعي كرده‌اند مشكلاتي را ايجاد كنند و با ايجاد دروغ‌هاي بزرگ واحدهاي متقاضيان مسكن مهر را از دست آنها دربياورند به‌طوري كه به‌گفته فرمانده نيروي انتظامي 2فقره بازداشت طي چند‌ماه گذشته به‌دليل كلاهبرداري‌هاي ميلياردي صورت گرفته است.

کد خبر 379022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha