رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اصلاح شیوه‌نامه‌ نمایشگاهی در سازمان میراث فرهنگی گفت: با این اقدام بساط زد و بندهای نمایشگاه‌های گردشگری جمع شد.

محمدحسن كرماني با بيان اينكه شيوه‌نامه نمايشگاهي و آيين‌نامه ايجاد، اصلاح، تكميل، درجه‌بندي و نرخ‌گذاري تاسيسات گردشگري و نظارت بر آنها در كارگروه مرتبط با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، سرپرست معاونت گردشگري و با نظر و رأي نمايندگان بخش خصوصي، پس از برگزاري چندين جلسه بررسي اصلاح شد، به ايسنا گفت: براساس شيوه‌نامه اصلاح شده‌، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اين پس فقط براي نمايشگاه‌هاي داخلي گردشگري مجوز صادر مي‌كند و شوراي‌عالي تشكيل شده و مجوزهاي اين بخش را صادر خواهد كرد.

به گفته وي، در اين شورا ۵ نماينده بخش دولتي و ۶ نماينده از بخش خصوصي حضور دارند. او با اشاره به ساماندهي نظام نمايشگاه‌هاي گردشگري، گفت: با اصلاح شيوه نامه نمايشگاهي، بساط پول دادن‌ها، يارانه‌ها و كمك‌هاي نمايشگاهي جمع مي‌شود و قرار شد اين پول‌ها كه قبلا براي خريد غرفه و زمين داده مي‌شد، خرج تبليغات گردشگري شود. براساس شيوه‌نامه جديد، هر فردي خواست مي‌تواند در نمايشگاه‌هاي گردشگري خارجي شركت كند چون اين نمايشگاه‌ها خارج از اختيارات سازمان ميراث فرهنگي برگزار مي‌شود. سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز موظف شده است، بودجه‌اي براي تبليغات محيطي و بازاريابي در خارج از كشور اختصاص دهد و ديگر قرار نيست يارانه و پول براي خريد غرفه به شركت‌كنندگان در نمايشگاه‌ها بدهد.

کد خبر 379041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha