مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی و جذب ۱۰هزار و ۷۱۶متکدی و بی‌خانمان در تهران طی ۴‌ماه اول امسال خبر داد.

متکدی

رضا قديمي اعلام كرد از ميان 10هزار و 716مددجوي جذب‌شده، 2هزار و 62نفر متكدي و 8هزار و 654نفر بي‌خانمان بودند. همچنين 9هزار و 459نفر از اين افراد را مردان و هزار و 257نفر را زنان تشكيل دادند. يك هزار و 6نفر به سامانسراي اسلامشهر و 472نفر به سامانسراي لويزان منتقل شدند. ضمن اينكه از مجموع افراد جذب‌شده 8هزار و 229نفر به مددسراي مردان و 630نفر به مددسراي زنان منتقل شدند. در ميان تمامي افراد جذب شده، 22نفر خواهان ترك مواد‌مخدر و بازگشت به زندگي عادي بودند كه اين افراد به مراكز بهبود ارجاع داده شدند. البته تعدادي از افراد براي بار اول جذب شده بودند كه در اين مورد بعد از حضور خانواده و اخذ تعهد كتبي، به خانواده تحويل داده شدند.

قديمي با بيان اينكه 90درصد از كيس‌هاي مددسرا تكراري هستند، گفت: در صدد هستيم تا براي شناسايي برخي از مددجويان و تشخيص دقيق كيس‌هاي تكرار زيرساخت نصب دستگاه اسكن قرنيه را فراهم كنيم. هم‌اكنون برخي از مددجويان يا كيس‌هاي تكرار درصورتي كه شب‌ها به اتوبوس‌هاي گشت نرسند، به‌طور دسته‌جمعي از ايستگاه اتوبوس خاوران ماشين مي‌گيرند و به مددسرا مي‌آيند.

وي با اشاره به جذب 211كودك حين جذب متكديان و بي‌خانمان‌ها گفته همانطور كه بارها اعلام شد شهرداري تهران هيچ‌گونه مسئوليتي در قبال جمع‌آوري و ساماندهي كودكان ندارد. با وجود اين، گاهي اوقات همراه بزرگسال كودك يا كودكاني مشاهده مي‌شود و ما نمي‌توانيم همزمان با جذب بزرگسال، كودك را در خيابان رها كنيم. بر اين اساس، كودكاني كه همراه بزرگسالان هستند، همزمان جمع‌آوري و بعد به مراكز بهزيستي تحويل داده مي‌شوند.

کد خبر 379067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha