یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست دولت دوازدهم حمایت از افزایش رقم و کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن است.

به گزارش ايسنا، حامد مظاهریان در اين باره اظهار کرد: سیاست کلان ما حمایت از نرخ پایین بهره، افزایش رقم و نیز طولانی شدن مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن است. شرط این مساله هم این است که نظام بانکی بتواند خود را از دارایی‌های سمی آزاد کند.

وی افزود: پیشنهاد و دفاع هر روزه ما در برابر اقتصاد کلان این است که رقم تسهیلات در جهت بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا دولت دوازدهم در نظر دارد نرخ سود تسهیلات مسکن را از ۹.۵ درصد کاهش دهد، گفت: بله ما فکر می‌کنیم متناسب با نرخ سود بانکی که ان شاءالله کاهش خواهد یافت، نرخ بهره تسهیلات بانکی هم کاهش پیدا کند.

مظاهریان همچنین سامانه املاک و اسکان را در حال طراحی عنوان و تصریح کرد: سامانه املاک و اسکان طراحی شده و نسخه "بتا"ی این سامانه در دسترس قرار دارد اما لازم است به تدریج بانکها به آن وصل شوند.

وی درخصوص پیش بینی از آینده بازار مسکن گفت: خبر خوشی که می‌توان اعلام کرد این است که همچون چهار سال گذشته در یک سال آینده نیز افزایش شدید قیمت پیش بینی نمی‌شود و نرخ رشد قیمت مسکن حول و حوش تورم خواهد بود. این مساله کمک می کند تا خریداران واقعی در بازار حضور پیدا کنند.

کد خبر 379095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha