مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت از عملکرد قاضی زاده هاشمی در دولت یازدهم، تداوم برنامه‌های سلامت محور را در دولت دوازدهم خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، نماینده مردم فیروز آباد در مجلس با بیان این که وزیر بهداشت یکی از موفق‌ترین وزرای دولت یازدهم است، گفت: در چهار سال گذشته شرایطی به لحاظ اعتباری، مطالبات مردم و فشارهای خارجی در کشور حاکم بود که هر وزیری نمی‌توانست کار کند، اما قاضی زاده هاشمی با وجود کارشکنی‌های برخی انصافا خوب کار کرد.

کوروش کرم پور حقیقی با بیان این که انقلابی و بسیجی بودن از مشخصات بارز وزیر بهداشت است، افزود: با وجود تمام مشکلات، فشارهای خارجی و کارشکنی‌های آگاهانه و ناآگاهانه‌ای که از سوی برخی افراد اعمال می‌شد، دکتر هاشمی و تیم مدیریتی‌اش در وزارت بهداشت کارنامه خوبی از خود ارائه دادند که شاهد اثرات آن در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

کرم پور حقیقی خاطرنشان کرد: به افرادی که در مجموعه وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند، بویژه وزیر بهداشت خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم مثل چهار سال گذشته تلاشگر و خستگی ناپذیر به راه خود و برای سلامتی مردم گام بردارند.

  • حرکت ۴ ساله وزیر بهداشت؛ آهسته، پیوسته و موفق

یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر این که دولت در بخش سلامت عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: اقدامات وزیر بهداشت در بخش سلامت هر چند آهسته، ولی پیوسته و طی چهار سال اخیر موفق بوده است.

محمد قمی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، انتخاب مجدد دکتر هاشمی توسط رئیس جمهوری برای تصدی وزارت بهداشت انتخاب درستی بود و با این انتخاب، کار نیمه تمام طرح تحول سلامت به سرانجام خواهد رسید.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در مورد ارزیابی خود از کابینه دوازدهم عنوان کرد: رئیس جمهور در جریان انتخابات ریاست جمهوری وعده‌هایی به مردم داده است که در قبال آن‌ها باید پاسخگو باشد، به نظر من کیفیت کابینه دوازدهم چندان تفاوتی با کابینه یازدهم ندارد و حتی در مواردی ضعیف نیز است، تصور نمی‌کنم تیم اقصادی دولت بتواند تاثیر چمشگیری در اشتغال، تولید، رفع موانع تولید و حل مشکل رکود کشور داشته باشد.

  • هاشمی شاخص‌های سلامت در کشور را دگرگون کرد

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که وزیر بهداشت یکی از وزرای موفق دولت یازدهم است، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای شاخص‌های سلامت در اکثر نقاط کشور از دکتر هاشمی در مجلس استقبال و حمایت خواهیم کرد.

روح الله حضرت پور افزود: پس از اجرای طرح تحول سلامت چهره وضعیت بهداشت و درمان در همه کشور و از جمله حوزه انتخابیه ارومیه دگرگون شد و تمام این تغییر و تحولات مثبت را مرهون زحمات دکتر هاشمی هستیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوق مجلس در مورد ارزیابی خود از کابینه دوازدهم بیان کرد: قانون این حق را برای رئیس جمهور قائل شده است که کابینه خود را معرفی کند، اما نظر یک نماینده در خصوص رد یا تایید یک وزیر دربرگیرنده نظرات تمام نمایندگان نیست. کابینه دوازدهم تفاوت چندانی با کابینه یازدهم ندارد، با این وجود تمامی وزرا وبرنامه‌های شان در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهد شد. برخی از وزرا مورد تایید نمایندگان هستند، اما در مورد برخی دیگر هنوز مباحثی مطرح است.

  • باید منابع پایدار به طرح تحول سلامت اختصاص یابد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر این که با تلاش‌های وزیر بهداشت توفیقات فوق العاده‌ای در حوزه سلامت حاصل شده است، تصریح کرد: تداوم این فرآیند مستلزم تخصیص منابع پایدار به طرح تحول سلامت است که امیدواریم این امر در دولت دوازدهم محقق شود.

احمد سالک کاشانی افزود: وزیر بهداشت فردی متدین، اخلاق مدار و متخصص است و در جلسه کمیسیون فرهنگی که با حضور وی برگزار شد، چند نکته را در خصوص اصلاح برنامه در تامین منابع پایدار برای نظام سلامت و همچنین تامین اعتبار برای بخش آموزش و پرورش و بهداشت که یکی دربرگیرنده بعد روانی و دیگری مرتبط با سلامت جسمی است، مطرح کردیم و مقرر شد بودجه دو مورد آخر از بودجه سالیانه جدا شود.

وی ادامه داد: بحث دیگری که در جلسه مذکور مطرح شد، ایجاد اصلاحاتی در طرح تحول سلامت است که حتما در دولت دوازهم انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با اشاره به این که توجه نکردن به مطالب مطرح شده در خصوص طرح تحول سلامت تبعات منفی به همراه دارد، تاکید کرد: در صورتی می‌توان به تداوم این طرح امیدوار بود که منابع پایدار آن نیز تعریف شود، در غیر این صورت بحران بر نظام سلامت سایه خواهد افکند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص ارزیابی خود از هیات دولت دوازدهم بیان کرد: اعضای کابینه از چند منظر قابل بررسی است. ابتدا میانگین سنی هیات دولت که از دولت یازدهم بیشتر است. از منظر قدرت اجرایی و حل معضلات مردم، تیم اقتصادی معرفی شده به مجلس بعید است توانایی مرتفع کردن مشکلات را داشته باشد.

سالک خاطرنشان کرد: با این حال آرای نهایی نمایندگان مجلس پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد و بهتر است قبل ازطرح موضوع قضاوت نکنیم.

  • هاشمی صدای مردم محروم را شنید و شجاعانه به میدان آمد

نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از مزیت‌های کابینه جدید معرفی وزرایی است که در دوره قبل به مطالبات مردم پاسخ داده‌اند.

عین الله شریف پور در خصوص ارزیابی لیست پیشنهادی وزرای کابینه دولت دوازدهم، ضمن قدردانی از رییس جمهوری در خصوص انتخاب مجدد برخی وزرای موفق در کابینه یازدهم گفت: خوشحالم که افراد موفقی که نمره قبولی از مردم و مجلس به دلیل موفقیت در انجام مسئولیت‌های محوله گرفته بودند، به دلیل اعتماد به عملکرد مثبت‌شان مجددا در لیست پیشنهادی حضور دارند.

وی حضور مجدد دکتر هاشمی، دکتر ظریف و دکتر حجتی را یکی از مزیت‌های کابینه جدید اعلام کرد و افزود: وزرایی که در دوره قبل به مطالبات مردم پاسخ دادند و وعده‌هایی که در برنامه‌هایشان اعلام کرده بودند را محقق نمودند با حضور دوباره خود می‌توانند نقطه امیدی برای مردم باشند.

شریف پور گفت: همه وزرای لیست پیشنهادی رییس جمهوری به مجلس برنامه‌های خود را ارائه داده اند و از امروز در قالب فراکسیون‌ها و مجمع نمایندگان استان‌ها بحث و بررسی آغاز شده است و وزرا نیز با حضور در جلسات به صورت چهره به چهره برنامه‌های آتی خود را تشریح می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حضور مجدد وزرای موفقی، چون دکتر هاشمی را امیدوار کننده خواند و گفت: طرح تحول سلامت بسیار موفق عمل کرده است و نمایندگان مجلس به عنوان وکلای منتخب مردم از آن بسیار رضایت دارند و استمرار این طرح با در نظر گرفتن برخورداری تمامی اقشار ضعیف و متوسط جامعه کمک بزرگی به تامین سلامت مردم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نظر اکثر نمایندگان مجلس نسبت به دکتر هاشمی مثبت است، خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی چون، اعتماد به نفس بالا، خودباوری، منطقی بودن، جسارت، تحمل نقد‌ها و همچنین حضور همیشگی در استان‌ها از نقاط مثبت دکتر هاشمی است.

شریف پور ضمن قدردانی از حضور سریع دکتر هاشمی در هرحادثه و برای برطرف کردن کمبود‌ها در استان‌ها بخصوص مناطق محروم، گفت: دکتر هاشمی از کنار خواسته‌های مردمی که صدایشان کمتر شنیده می‌شود، بی تفاوت نمی‌گذرد و پیگیر مسائل شان هست، در واقع صدای محرومان را شنید و برای حل مشکلات آن‌ها شجاعانه وارد عمل شد. چون روحیه جهادی در دکتر هاشمی جاری و ساری است.

  • هاشمی برای ارتقای نظام سلامت برنامه دارد

نماینده مردم سپیدان در مجلس طرح تحول سلامت را یکی از نقاط قوت کارنامه چهار ساله وزارت بهداشت دانست و گفت: طرح تحول سلامت برنامه‌ای اساسی برای ارتقای زیرساخت‌های سلامت جامعه است که اجرای آن به صورت قطعی برای نظام سلامت ضروری است.

علاءالدین خادم افزود: طرح تحول سلامت در مرحله اجرا توانست رضایت مردم را به دست آورد، اما این کامل و کافی نیست و لازم است با حمایت از این طرح آن را به صورت کامل و جامع اجرایی کرد.

به گفته او طرح تحول سلامت ظرفیت تامین سلامت جامعه به صورت کامل را دارد و وزیر پیشنهادی هم برای ارتقا و به سرانجام رساندن آن برنامه اساسی دارد.

وی افزود: کمک‌های مالی و بودجه‌ای مهم‌ترین بخش از حمایت‌های طرح تحول سلامت است که در این بخش دولت، مجلس و بالاخص بیمه‌ها در تامین اعتبارات برای پیشبرد طرح تحول نظام سلامت باید همکاری‌های لازمه را انجام دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره کارنامه چهار ساله وزیر بهداشت اضافه کرد: نقاط قوت زیادی در کارنامه حسن قاضی‌زاده هاشمی دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به همین طرح تحول سلامت اشاره کرد که به نظر من بارزترین نقطه قوت اوست، همچنین وی ارتباط خوبی با دولت دارد که نقطه قوت او در کارنامه اش است.

خادم گفت: علاوه بر این وزیر بهداشت در طول فعالیت‌های خود، نیروهای توانمندی را به کار گرفت و این به دلیل توانمند بودن دکتر هاشمی در انتخاب افراد بر اساس شایستگی‌هایشان است، به همین علت امیدوارم او با رای بالایی در مجلس به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شود و منشا خدمات ارزنده برای نظام سلامت کشور باشد.

کد خبر 379152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha