همشهری‌آنلاین: نیکلاس ارنستو مادورو گوئرا،پسر رئیس جمهور ونزوئلا تهدید کرد اگر رئیس جمهور آمریکا ارتش کشورش را به منطقه بفرستد، با تفنگ کاخ سفید را تصرف می‌کند.

 نیکلاس ارنستو مادورو گوئرا، پسر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود دست به حمله نظامی علیه ونزوئلا می‌زند، گفت: "اگر نیروهای آمریکایی وارد خاک ونزوئلا شوند، ما کاخ سفید را با تفنگ تصرف می‌کنیم. آقای ترامپ، ما به نیویورک می‌آییم و کاخ سفید را می‌گیریم."

به نظر می‌رسد پسر مادورو در تعیین مکانی کاخ سفید دچار مشکل شده باشد چون نمی‌دانست که کاخ ریاست جمهوری آمریکا در واشنگتن دی‌سی‌است نه نیویورک.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان،اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که پنتاگون هیچ دستوری در ارتباط با اقدام‌هاي نظامی مرتبط با ونزوئلا دریافت نکرده اما اگر لازم باشد، برای این کار آمادگی دارد.

دولت ترامپ پس از انتخابات مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی ونزوئلا که اخیرا برگزار شد، تحریم‌هایی را علیه کاراکاس اعمال کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ماه جاری میلادی اعلام کرد که نیروهای امنیتی ونزوئلا برای مقابله با معترضان پیش و پس از برگزاری انتخابات مذکور، از زور و بازداشت‌های خودسرانه هزاران معترض استفاده کردند.

وزیر دفاع ونزوئلا نیز اخیرا و پس از اظهارات ترامپ، اقدام نظامی آمریکا علیه کاراکاس را "احمقانه" توصیف کرده بود.

کد خبر 379203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha