۱۱ سال پس از پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی و همزمان با پیروزی این گروه در مقابل تروریست‌ها در ارتفاعات عرسال، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی بر ادامه مقاومت در برابر نیروهای متجاوز به خاک لبنان تأکید کرد.

حزب الله

نصرالله گفت: «حتي تندرو‌ترين صهيونيست‌ها از وقوع هر جنگي با لبنان بيم دارند و از آن دوري مي‌كنند و مي‌گويند تنها زماني‌كه هيچ گزينه ديگري وجود نداشته باشد اين گزينه قابل بررسي است. آنها مي‌دانند كه در لبنان قدرتي وجود دارد كه از مثلث طلايي مقاومت، ارتش و ملت، تشكيل شده؛ اگر اين مثلث در برابر آنها قرار گيرد هزينه جنگ براي آنها بسيار بسيار زياد خواهد بود.»

دبير كل حزب‌الله به پيروزي اخير نيروهاي مقاومت در منطقه عرسال، واقع در مرز لبنان و سوريه، در برابر گروه‌هاي تروريستي جبهه النصره و ارتش آزاد نيز اشاره كرد و گفت: «برخي سياستمداران مي‌گفتند ترس ما اين است كه بعد از نبرد عرسال، حزب‌الله سهم خواهي كند اما من از اينجا اعلام مي‌كنم كه خيالتان راحت باشد ما هيچ سهمي نمي‌خواهيم.»

سيدحسن نصرالله پيروزي عرسال را در ادامه پيروزي حزب‌الله در جنگ 33روزه خواند و گفت: «اين پيروزي‌ها بيشتر از همه اسرائيل را ناراحت كرد. اسرائيل و آمريكا به‌دليل شكست گروه‌هاي تروريستي در سوريه گريه مي‌كنند.» نصرالله همچنين اعلام كرد كه نيروهاي حزب‌الله به محض استقرار كامل ارتش لبنان در ارتفاعات عرسال، منطقه را تخليه خواهند كرد.

  • عقب‌نشيني تروريست‌ها از عرسال

منابع خبري لبناني ديروز اعلام كردند نيروهاي وابسته به گروه «سرايا اهل‌ شام» وابسته به ارتش آزاد در حال ترك ارتفاعات عرسال هستند. تخليه اين نيروها كه پس از توافق ميان نيروهاي حزب‌الله و ارتش لبنان از يك سو و گروه‌هاي تروريستي از سوي ديگر امكان‌پذير شده با استفاده از 40اتوبوس انجام شده است.

پيش از اين هم باقيمانده نيروهاي جبهه النصره پس از تحمل شكستي سخت، به همراه خانواده‌هايشان منطقه را ترك كرده و به قلمون شرقي در سوريه رفتند كه هنوز تحت كنترل آنهاست. قرار است پس از تخليه كامل عرسال از تروريست‌ها و پاكسازي منطقه، ارتش لبنان كنترل آن را در دست گيرد.

کد خبر 379252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha