سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اطلاعات جدید درز یافته از سفیر امارات در واشنگتن فاش کرد دو سال پس از جنگ همه جانبه پرهزینه یمن، ولیعهد سعودی می‌خواهد عربستان از این جنگ خارج شود و هیچ مانعی نیز در نزدیکی دیدگاه‌های آمریکا به ایران نمی‌بیند.

 سایت میدل ایست آی انگلیس از ایمیل فاش شده یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن پرده برداشته و نقل کرده است، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان یک ماه قبل از بحران کشورهای عربی با قطر و متهم کردن آن به همدستی با ایران به مارتین ایندیک، سفیر سابق آمریکا در اسرائیل و استفان هادلی، مشاور پیشین امنیت ملی این کشور این مساله را اعتراف کرده بود.

براساس گزارش این سایت، ایندیک در مکاتبات ایمیلی با العتیبه که تاریخ آن به ۲۰ آوریل گذشته بازمی‌گردد از تمایل محمد بن سلمان به خروج از "باتلاق یمنی" خبر داده بود.

به گزارش ایسنا،العتیبه خطاب به ایندیک نوشته بود: در برخی موارد وزیران خارجه سقف اظهارات را کمی بالا می‌برند اما من معتقدم محمد بن سلمان نسبت به آنچه که ما از مواضع کلی عربستان می‌شنویم عمل‌گراتر و مصلحت‌اندیش‌تر است.

ایندیک نیز در پاسخ گفته بود: محمد بن سلمان با استفان هادلی و من صریح بود و می‌خواهد از یمن خارج شود و هیچ اعتراض و مخالفتی با نزدیک‌ شدن آمریکا به ایران نمي‌بيند؛ البته تا زمانی‌که از قبل هماهنگ شده و اهداف مشخصی داشته باشد.

 

کد خبر 379276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha