مسجد ۷۲ تن میدان آزادی ۳۱مرداد همزمان با آغاز هفته جهانی مساجد با هدف بهره‌مندی هموطنان مسافر و شهروندان افتتاح می‌شود.

مسجد

مجتبي عبداللهي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اعلام اين خبر اظهار داشت: شهرداري تهران در راستاي سياست‌هاي فرهنگي و مذهبي خود در سال 92با كارفرمايي شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران قطعه زميني را به نيت 72شهيد كربلا، اختصاص داد تا در ورودي غربي شهر تهران و در مجاورت پايانه تاكسيراني آن مسجدي ساخته شود.

وي با اشاره به ساخت مسجد 72تن در يكي از مدخل‌هاي ورودي شهر تهران با كاركرد فرامنطقه‌اي افزود: اين مسجد در مجاورت پايانه مترو، اتوبوس، تاكسي و فرودگاه احداث شده كه علاوه بر اقامه نمازهاي يوميه، براي برگزاري مراسم ملي و مذهبي وگردهمايي‌ها نيز به‌دليل موقعيت مكاني اهميت خواهد داشت.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: باتوجه به اهميت پروژه به لحاظ ملي و مذهبي و قرارگيري در مجاورت ميدان آزادي و ورودي غربي شهر تهران به كارگيري فناوري‌هاي روز و مصالح مقاوم و متناسب با برج آزادي براي اجراي نماي ساختمان در دستوركار شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران قرار گرفت. وي بيان كرد: ازجمله مواردي كه در ساخت مسجد 72تن به آنها توجه شده است اين بوده كه اين پروژه در حريم برج آزادي قرار نداشته باشد و ساختمان آن نيز از حيث مصالح و ديگر شاخصه‌ها با اين برج انطباق داشته باشد و سعي شده اين مسجد نماد يك شهر اسلامي باشد.

عبداللهي با بيان اينكه در ساخت مسجد 72تن از فناوري‌هاي روز و مصالح مقاوم استفاده شده است، ادامه داد: اين پروژه داراي 4طبقه، 2طبقه زير زمين و 2طبقه همكف و اول و سطح اشغال حدود 1200مترمربع است. وي ظرفيت پذيرش نمازگزار در مسجد 72تن را بالغ بر 650نفر اعلام و خاطرنشان كرد: ايجاد اين مسجد با توجه به موقعيت جغرافيايي آن براي مسافران در حال گذر، موجب تشويق مردم براي خواندن نماز اول وقت مي‌شود.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، قابليت ارائه خدمات شبانه‌روزي براي مخاطبان را از ديگر امتيازات پروژه مسجد 72تن برشمرد و خاطرنشان كرد: اين مسجد در ورودي شهر تهران در مجاورت پايانه مترو، اتوبوس، تاكسي و فرودگاه مهرآباد مي‌تواند كاركردي فرامنطقه‌اي در ارائه خدمات به شهروندان و مسافران داشته باشد.

عبداللهي با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي مسجد 72تن، تأكيد كرد: اين مسجد براساس معيارهاي اسلامي ـ ايراني ساخته مي‌شود و با توجه به قرار گرفتن آن در مجاورت برج آزادي، معماران اين طرح تمام تلاش خود را براي انطباق اين پروژه با معماري برج آزادي از حيث رنگ، نوع مصالح و ديگر شاخص‌ها داشته‌اند؛ از طرفي كليت فرم معماري اين مسجد بياني مدرن از معماري سنتي ايران است.

کد خبر 379467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha