جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

رئیس‌‌جمهور آمریکا در یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌هایش در ترویج خشونت، در واکنش به حمله تروریستی بارسلون در توییتر به ماجرایی اشاره کرد که یک دروغ تاریخی است.

ترامپ

او نوشت: كاري كه ژنرال پرشينگ آمريكايي با تروريست‌ها كرد را مطالعه كنيد كه بعد از آن تا 35سال هيچ خبري از ترور تندروهاي اسلامي نشد. او يك‌بار ديگر سال گذشته و در جريان مبارزات انتخاباتي‌اش به اين ماجرا اشاره كرده و گفته‌بود كه چطور ژنرال آمريكايي در جنگ بر سر فيليپين در منطقه مسلمان‌نشين مورو در اين كشور براي مقابله با اسلامگرايان استقلال‌طلب،

50نفر از آنها را با گلوله‌هايي كه به خون خوك آغشته شده‌ بودند، كشته ‌است. تاريخ‌نگاران آمريكايي و غيرآمريكايي مي‌گويند اصلا چنين روايتي كه تاريخ آن به سال 1909برمي‌گردد، صحت ندارد و ساخته شايعه‌پردازان در اينترنت و فضاي مجازي طي سال‌هاي اخير است. اشاره دوباره ترامپ به اين واقعه در واكنش به حمله بارسلون كه داعش مسئوليت آن را بر‌عهده گرفته،

با واكنش‌هاي داخلي گسترده‌اي در آمريكا روبه‌رو شده ‌است. برخي رسانه‌ها و همچنين كاربران فضاي مجازي، اين موضع‌گيري ترامپ را با حمايت ضمني او از گروه‌هاي نژادپرست و نئونازي مرتبط كرده‌اند و اينها را در امتداد هم دانسته‌اند. اما فقط رئيس‌جمهور آمريكا نبود كه در واكنش به حمله بارسلون، تشويق كرد كه عليه مسلمانان بايد با خشونت رفتار شود.

وزير دفاع رژيم صهيونيستي حملات بارسلون را اقدام ديگري از سوي اسلام افراطي براي لطمه زدن به كشورهاي جهان آزاد توصيف كرد. پيش‌تر نتانياهو هم هنگام وقوع حملاتي شبيه به اين از سوي داعش، با اعلام همدردي با قربانيان، ادعا مي‌كرد كه اسرائيل هم در وضعيتي مشابه و مورد حمله اسلامگرايان قرار دارد.

کد خبر 379553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha