همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس در رابطه با حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: افتخار ما است کسی سرباز گمنام امام زمان (عج) باشد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ابطحی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با استناد به وصول ۸۷، ۱۳۵  و ۱۳۷ قانون اساسی و مواد ۲۰۴ و ۲۰۶ آیین نامه در اخطار و تذکری گفت: بر اساس این اصول و مواد، رئیس جمهور باید وزیر پیشنهادی علوم را به مجلس معرفی می‌کرد.

وی افزود: تعیین سرپرست در وزارت خانه منوط به تشکیل هیات وزیران است نه اینکه هنوز وزیر علوم معرفی نشده، رئیس جمهور بخواهد سرپرست تعیین کند.

نماینده خمینی شهر در ادامه گفت: از طرف دیگر ما باید نحوه‌ هماهنگی بین وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم را بدانیم که با این وضعیت مشخص نیست قرار است وزیر آموزش و پرورش چطور با وزیر علوم در آینده هماهنگ باشد حتی با فرض این که این موضوع یک استثناء است باید راه چاره‌ای وجود داشته باشد که آن هم استفساریه فوری از شورای نگهبان است.

ابطحی در پایان در مورد آذری جهرمی به این موضوع اشاره کرد که افتخار ما است کسی سرباز گمنام امام زمان (عج)  باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: اصول مورد استناد شما درست است اما در مواردی احتمال بروز استثناء وجود دارد که این درباره‌ی وزیر پیشنهادی علوم صدق می‌کند چون همانطور که رئیس جمهور توضیح داد: شب قبل معرفی هیات وزیران، وزیر پیشنهادی علوم انصراف می‌دهد.

وی افزود: در این شرایط یعنی یک استثنایی به وجود آمده است، قانون می‌گوید اصل بر سر تشکیل هیات وزرا است. سوال این است که نصاب هیات وزرا چقدر  است، طبیعتا اگر یک نفر از هیات وزیران معرفی نشود هیات وزیران دارای نصاب خواهد بود.

لاریجانی در پایان گفت که مخالف استفساریه نیست، اما در مقطع فعلی باید خودمان تصمیم بگیریم و بعدا می‌توانیم از شورای نگهبان تفسیر این موضوع را بپرسیم.

 

کد خبر 379591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha