همشهری آنلاین: مدیر فنی شرکت آب منطقه استان گلستان گفت: از مدتی قبل لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان با اعتبار ۶۱۸۰ میلیون ریال در جهت گامی اجرایی برای نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله آغاز شده است.

آغاز لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان

به گزارش ايسنا، محمد نوری در خصوص اقداماتی که در طرح نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله انجام شده است، اظهار کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان، مطالعات مرحله اول آب‌های نامتعارف استان، شناسایی و ارائه راهکارهای اضطراری نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، عقد قرارداد برای انجام مطالعات پایش کمی و کیفی منابع آب نامتعارف در استان از جمله کارهایی است که صورت گرفت.

وی در خصوص لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان، تصریح کرد: در شهرستان بندرگز لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های سرکلاته، باغو، وطنا و گز به طول 80 کیلومتر با اعتبار 1980 میلیون ریال در حال انجام است.

نوری ادامه داد: در شهرستان کردکوی نیز لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های بالاجاده، شصت کلاته، نامن، میاندره و کانال شش دانگه با اعتبار 2950 میلیون ریال به طول 62 کیلومتر در حال انجام است.

مدیر فنی شرکت آب منطقه استان گلستان به لایروبی و ساماندهی رودخانه قره سو نیز اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه قره سو که یکی از رودخانه‌های بزرگ منتهی به خلیج گرگان به شمار می‌رود نیز به طول 51 کیلومتر و اعتبار1250 میلیون ریال در دست اقدام است.

وی در ادامه با بیان این که مطالعات نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در دو بخش اقدامات اضطراری و جامع در دست انجام است، گفت: مطالعات اضطراری در یک دوره کوتاه مدت برای اجرای برنامه‌های فوری نجات خلیج و تالاب و مطالعات جامع به صورت تفصیلی با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های طرح از جمله اثرات زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی در یک دوره یک ساله انجام می‌شود.

کد خبر 379595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha