همشهری آنلاین: رئیس گروه آب‌های سطحی دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صنایع آلوده شناسایی شده است اما سازمان حفاظت محیط زیست به دلایلی از جمله کمبود شغل و مسائل اقتصادی نمی‌تواند این صنایع را تعطیل کند. به همین دلیل قوه قضائیه به صنایع آلاینده فرصتی برای تاسیس تصفیه‌خانه می‌دهد. در این میان وزارت صنایع باید درایجاد تصفیه‌خانه‌ها اهتمام بیشتری بکند.

قوه قضائیه به صنایع آلاینده برای تاسیس تصفیه‌خانه فرصت می‌دهد

به گزارش ایسنا، روستایی رئیس گروه آب‌های سطحی دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در یک برنامه رادیویی درباره وظیفه سازمان محیط زیست گفت: وظیفه اصلی ما پیشگیری و جلوگیری از آلودگی آب است. سازمان حفاظت محیط زیست شاخص‌های آلودگی را تدوین و بر اساس آن ۳۳ رودخانه را پایش، نمونه‌برداری و آزمایش کرده است.

  • فاضلاب‌های صنعتی خطرناک‌تر از همیشه

فهمی - معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو- درباره میزان پساب‌ها و فاضلاب اظهار کرد: در مجموع ۳۲ میلیارد مترمکعب پساب و فاضلاب ایجاد می‌شود که به آب‌های سطحی و زیرزمینی باز می‌گردد. این فاضلاب‌ها شهری، صنعتی و کشاورزی است. فاضلاب صنعتی از دیگر فاضلاب‌ها خطرناک‌تر و با غلظت بیشتری است. برای حفظ محیط زیست و حریم رودخانه‌ها لازم است دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند. شاید لازم باشد مسائل مختلف محیط زیست تنها بر عهده یک سازمان باشد چرا که هماهنگی میان سازمان‌ها کار دشواری است.

  • افزایش مالیات برای صنایع آلاینده

رستمی -رئیس گروه فاضلاب دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست -درباره میزان آب مصرفی در بخش‌های مختلف تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از آب شرب در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شهری و ۱.۵ درصد در بخش صنعت استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: کارشناسان محیط زیست با همکاری آزمایشگاه‌های معتمد و ادارات کل در بازه‌های زمانی مختلف فاضلاب خروجی صنایع را اندازه‌گیری و شاخص آلودگی آن را مشخص می‌کنند. در صورت آلاینده بودن به صنایع اخطار داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی یک درصد به مالیات آن‌ها اضافه می‌شود که مبلغ زیادی است.

کد خبر 379739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha