در جلسه رای‌گیری از اهالی بهارستان برای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم، معاون فرهنگی وزیر ارشاد دولت یازدهم ۲۴۲ رأی مثبت گرفت تا سیزدهمین کسی باشد که بر صندلی وزارت ساختمان قدیمی میدان بهارستان تکیه می‌زند.

ارشاد

به گزارش همشهري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه سيدعباس صالحي سكان هدايت آن را در دست گرفته، يكي از فقيرترين و در عين حال حساس‌ترين وزارتخانه‌هاي دولت است؛ جايي كه همواره با دردسرها و مشكلات خاص دست به گريبان بوده و مرور كوتاه فهرست وزيران دولت‌هاي قبل هم مويد اين موضوع است. صالحي تا حوالي ساعت 13روز يكشنبه معاون فرهنگي سيدرضا صالحي‌اميري بود و حالا خودش مرد يك شماره يك وزارت ارشاد است.

بعد از وزيراني كه مدتي كوتاه مسئوليت اين وزارتخانه را بر عهده داشتند، دوره وزارت سيدمحمدخاتمي پس از حدود يك دهه سرانجام با كناره‌گيري به پايان رسيد. دوره علي لاريجاني هم در دولت اكبر هاشمي‌رفسنجاني كوتاه بود و وقتي سيدمصطفي ميرسليم زمام امور را در دولت دوم سازندگي برعهده گرفت، كمتر كسي مي‌توانست پيش‌بيني كند وزير مستعفي ارشاد به‌زودي در قامت رئيس‌جمهور به هيأت دولت بازمي‌گردد. رئيس دولت هفتم براي گرفتن رأي اعتماد عطاءالله مهاجراني در مجلس سنگ‌تمام گذاشت.

هر چند وزير ارشاد يك‌بار هم استيضاح شد و با كناره‌گيري به فعاليت خود پايان داد. پس از رفتن مهاجراني، جاي او را در ساختمان ميدان بهارستان احمد مسجدجامعي گرفت. با آغاز به‌كار دولت نهم، محمدحسين صفارهرندي از ساختمان روزنامه كيهان راهي وزارت ارشاد شد و يك دوره 4ساله وزير محمود احمدي‌نژاد بود.

هرچند اختلاف‌هاي او در پايان دولت نهم با رئيس‌جمهور وقت آشكار شد. صفارهرندي در دولت دوم احمدي‌نژاد جاي خود را به سيدمحمد حسيني داد كه پيش از آن رئيس دانشگاه پيام نور بود. با آغاز دولت يازدهم علي جنتي با 234رأي نمايندگان مجلس به صندلي وزارت ارشاد رسيد اما نتوانست دوره 4ساله را به پايان ببرد و در سومين سال وزارت كناره‌گيري كرد. رئيس‌جمهور هم مسئوليت سرپرستي وزارتخانه را به معاون فرهنگي وزير مستعفي سپرد و 9روز بعد، صالحي‌اميري با ١٨٠رأي موافق دومين وزير ارشاد دولت يازدهم لقب گرفت. حوالي ظهر روز گذشته نمايندگان با 242رأي با نشستن صالحي روي صندلي وزارت ارشاد موافقت كردند تا او پس از حدود 10‌ماه بار ديگر مرد اول وزارتخانه باشد.

کد خبر 379769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha