همشهری آنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: اخیرا توجه و مراقبت مردم از پرستوهای دریایی شهرستان افزایش یافته است.

افزایش مراقبت مردم از پرستوهای دریایی گیلان

به گزارش ایسنا، غلامی با اشاره به افزایش حساسیت مردم به خصوص طبیعت دوستان به حفاظت از پرستوهای دریایی در سال‌های اخیر گفت: پرستوی دریایی تیره که در گذشته به آن پرستوی دریایی گونه سفید نیز می‌گفتند، با اندازه 25 سانتی‌متر از گونه‌های مهاجر جوجه‌آور در ایران و استان است.

وی افزود: این پرنده در تالاب انزلی و برخی آب‌بندان‌های حوزه شهرستان‌های شفت و رشت، روی گیاهان آبزی آشیانه‌سازی و جوجه‌آوری می‌کند.

غلامی ادامه داد: امروز پرستوی دریایی‌تیره جوانی که در حوزه این شهرستان‌ زخمی شده بود و توان پرواز نداشت، توسط یکی از شهروندان آستانه‌ای به این اداره تحویل داده شد.

وی افزود: این پرنده جوان که از ناحیه بال دچارآسیب بود، پس از تیمار اولیه، جهت احیاء و و رهاسازی مجدد به اداره کل حفاظت محیط زیست انتقال داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه خاطر‌نشان کرد: به احتمال بسیار زیاد، با توجه به زمان و سن این پرستوی دریایی،‌ این پرنده جوان از جوجه‌های جوجه‌آوران این گونه در این سال در استان بوده است.

غلامی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه پرنده وحشی بیمار یا زخمی، آنها را در اسرع وقت جهت تیمار و بازگشت مجدد به طبیعت به ادارات حفاظت محیط زیست تحویل دهند.

کد خبر 379845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha