سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل جدید‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید خود را با نام یکی از مشهورترین بیسکوئیت‌های شکلاتی جهان، اورئو، منتشر ساخت.

اندروید

براساس گزارش BBC، گوگل به سيستم عامل جديد خود قابليت تصوير در تصوير را افزوده است تا كاربران بتوانند چند اپليكيشن را به شكل تصاوير كوچك در كنار يكديگر باز كنند.

اولين گوشي‌هايي كه قرار است براي اولين‌بار از اين سيستم عامل بهره ببرند، گوشي‌هاي نكسوس و پيكس گوگل خواهند بود. رواج يافتن نسخه‌هاي جديد سيستم‌عامل‌هاي گوگل روندي كند دارد در حدي كه درحال حاضر تنها 14 درصد از گوشي‌هاي اندرويدي به سيستم عامل ناگت، آخرين نسخه اندرويد پيش از اورئو،‌مجهزند.

اندرويد اورئو ابزارهايي را براي كنترل حجم صداي پيام‌هاي هشدار اپليكيشن‌هاي مختلف در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. سازندگان اپليكيشن‌ها اكنون مي‌توانند پيام‌هاي هشدار را دسته‌بندي كنند تا كاربران بتوانند برخي از پيام‌ها را مسدود كنند و تنها تعدادي از آنها را دريافت كنند. تاكنون تنها امكان مسدود كردن همه پيام‌ها يا باز گذاشتن تمامي آنها وجود داشت.

كپي و پيست هوشمند، كاهش استفاده از حافظه و باتري گوشي، مجموعه‌اي جديد از اموجي‌ها و اپليكيشن‌هاي سريع از ديگر ويژگي‌هاي نسخه جديد اندرويد هستند. قابليت تصوير در تصوير امكان تماشاي فيلم‌هاي يوتيوب را در گوشه نمايشگر به كاربر خواهد داد درحالي‌ كه كاربر مي‌تواند حين تماشاي فيلم از اپليكيشن ديگري نيز استفاده كند،‌البته به شرطي كه كاربر هزينه اشتراك قرمز يوتيوب را پرداخت كرده‌باشد.

اين نرم‌افزار همزمان با آغاز خورشيد‌گرفتگي از سواحل شرقي آمريكا منتشر شد و اكنون به توليد‌كنندگان گوشي بستگي دارد كه اين نرم‌افزار را براي گوشي‌هاي موجود در بازار قابل استفاده سازند يا خير.  يكي از مشكلات گوگل با نسخه‌هاي جديد اندرويد اين است كه در ابتدا تنها در دسترس گروه كوچكي از كاربران تلفن‌هاي هوشمند قرار مي‌گيرد. 

کد خبر 379929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha