همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: ‌مدیریت شهری یک مساله کاملا ساختاری است که شهرداری‌ها در این زمینه با کمبود این نوع مدیریت مواجه هستند و می‌توان گفت شهرداری‌های ما مشکلات ساختاری دارند.

رحمانی فضلی

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین بهره برداری از فاز دوم خط یکم مترو شیراز افزود:‌ برخی آسیب‌های ما ساختاری است و ما لایحه جامع شهری را به مجلس فرستاده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ در شهرداری‌ها با خلاء عظیم منابع پایدار درآمدی مواجه هستیم، عمده تامین منابع ما در شهرداری‌ها از ساخت و سازها است و چون کمبود منابع دارند به سمت تراکم فروشی و نادیده گرفتن برخی قوانین رفته‌اند که باعث شده چهره امروز شهرها آرامش بخش نباشد.

وزیر کشور گفت:‌ آلودگی هم یک مساله ساختاری است، هرچه برای کنترل آن حرکت می‌شود از آن طرف منشاء و منبع آن که در اختیار دستگاه‌های دیگر است کنترل نمی‌شود و شهرداری‌ها نمی‌توانند کاری کنند.

رحمانی فضلی بیان کرد:‌ یکی از مسائل و مشکلات دیگر حاشیه نشینی است، هرچه ما در این زمینه کار کنیم اما چون منبع ایجاد آن مهاجرت است باید منشا و مبدا آن را درست کنیم و این با درست کردن نظام برنامه ریزی، بودجه‌ریزی و نظام مالیاتی میسر می‌شود.

وزیر کشور اظهارداشت:‌ یک نگاه ما به حال و مجموعه شرایطی است که الان باید درست کنیم و یک نگاه هم باید به آینده داشته باشیم.

وزیر کشور در بخش ديگري از سخنانش گفت:‌ ما به دنبال توسعه کشور و توسعه پایدار همه جانبه هستیم، برنامه وزارت کشور هم در دور قبل که توصیه رئیس جهوری بود و هم این دوره مبتنی بر توسعه همه جانبه است هم در اقتصاد مبنای کار ما توسعه پایدار است و هم در مشارکت و هم در توسعه پایدار شهری مبنای کارمان باید باشد.

وزیر کشور در مورد مترو شیراز گفت:‌ این پروژه‌ای که انجام می شود حق مردم است، خیلی کوتاهی شده اما مقصر ما نیسیتم کسانی هستند که سال‌ها درآمدهای نفتی و توسعه کشور را به عقب انداختند.

فاز دوم خط یک قطار شهری به طول 10.5 کیلومتر از فرودگاه شیراز تا چهارراه زند امتداد دارد.

کد خبر 379972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha