همشهری آنلاین: ادعاها و اتهاماتی که دونالد ترامپ در سخنان شب گذشته‌اش علیه پاکستان مطرح کرد، موجی از حملات لفظی را از سوی شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی، مذهبی، دانشگاهی و اجتماعی پاکستان علیه وی براه انداخته است.

ترامپ، آماج حملات توئیتری سیاستمداران پاکستان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، اگرچه دولت پاکستان تا این لحظه، هنوز به اظهارات ترامپ واکنش نشان نداده و اعلام کرده درحال تدوین یک پاسخ کامل و جامع به سخنان شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا است، اما جمعی از شناخته شده ترین چهره های سیاسی پاکستان از دولت پیشی گرفته و در صفحات توئیتر خود، ترامپ را به شدت مورد تاخت و تاز قرار داده اند.

بخشی از سخنان شب گذشته ترامپ درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، مربوط راهبرد آمریکا درحوزه روابط با پاکستان بود. وی مدعی شد: آمریکا میلیاردها دلار در اختیار پاکستان گذاشته ولی آنها به گروه هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌اند.

او گفت: 'پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن ها به تروریست هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم.

این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاریی نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام بیاورد. زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهدش صلح را و مبارزه با تروریسم را ثابت کند.'

'عمران خان' رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا پاکستان را مقصر سیاست های شکست خورده واشنگتن در افغانستان معرفی کند.

این رهبر سیاسی پاکستان در پیام خود نوشته است: اقتصاد پاکستان به دلیل سیاست های مخرب آمریکا در منطقه متحمل یکصد میلیارد دلار خسارت شده ضمن اینکه خسارت های اجتماعی و امنیتی جبران ناپذیری بر پاکستان تحمیل کرده است.

خانم 'شِری رحمان' از اعضای ارشد حزب مردم پاکستان نیز در صفحه توئیتر خود نوشته است: سیاست های آمریکا در قبال افغانستان تغییر نکرده بلکه فقط مجری آن عوض شده و این مجری جدید، روش های خود را برای اعمال همان سیاست های گذشته در قبال افغانستان به کار بسته است.

'مشاهد حسین' رئیس کمیسیون دفاعی مجلس سنای پاکستان هم در صفحه توئیتر خود نوشته است: انتظار کسب نتیجه ای جدید از تکرار همان سیاست های قدیمی، انتظاری احمقانه است.

'سید علی رضا عابدی' از اعضای حزب متحده قومی پاکستان نیز در توئیتر خود نوشته است: پاکستان خدمات بزرگی درمسیر مبارزه با تروریسم انجام داده و این کار را ادامه خواهد داد اما در این مسیر، هرکز به دستورات و فرمایشات دیگران توجه نخواهد کرد.

خانم 'شیرین مزاری' از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان هم در صفحه توئیترش نوشته است: تهدید ترامپ به افزایش نیروی نظامی در افغانستان و تحت فشار قرار دادن پاکستان، سیاستی است که طی 16 سال گذشته همواره ناکام مانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در واکنش به اظهارات ضدپاکستانی ترامپ، از دولت پاکستان پیشی گرفت و اعلام کرد که پاکستان مبارزه موثری علیه تروریسم داشته و جامعه جهانی باید تلاش های پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم را به رسمیت بشناسد.

کد خبر 379981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha