سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

فروش موفق فیلم‌ها با گذشت چند‌ماه از ابتدای سال دوام نیاورد و با پایان اکران و فروش فیلم‌هایی چون «نهنگ عنبر ۲ » ۲۰ میلیارد تومانی، «گشت ۲ » ۱۹ میلیارد تومانی و «خوب، بد، جلف» ۱۶ میلیارد تومانی که در نوبت اکران نوروز و بهار بودند، دیگر فیلم‌ها نتوانستند حتی فروش خود را به ۱۰ میلیارد تومان برسانند.

سینما

به گزارش همشهري، هم‌اكنون 10فيلم در سينماها اكران مي‌شود كه «اكسيدان» با فروش بيش از 8ميليارد تومان ركورددار گيشه در فصل تابستان است؛ فروشي كه فاصله‌اي زياد با 3فيلم اول اكران نوروز و بهار دارد. به باور بسياري از پخش‌كنندگان و تهيه‌كنندگان، اوضاع فروش سينما در نيمه دوم سال بهتر نمي‌شود و فروش فيلم‌ها با توجه به فهرست مانده در صف اكران سير نزولي خواهد داشت.

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش با اشاره به افت مخاطب در تابستان مي‌گويد: «مخاطبان سينما نسبت به سال گذشته كمتر شده‌اند و دليل اين ماجرا علاوه بر مسائلي چون انتخابات، مي‌تواند آغاز ليگ‌هاي فوتبال ايران و اروپا باشد. علاوه بر مسائلي چون پخش رقابت‌هاي ورزشي، بخش اصلي فيلم‌هايي هستند كه در چرخه اكران قرار گرفتند و شايد توان كشاندن مخاطب به سينما را نداشته باشند.» او اظهار اميدواري مي‌كند با چينش صحيح فيلم‌هاي روي‌پرده و برنامه‌ريزي اصناف، خروجي سينما در نيمه دوم سال خوب باشد.

«ساعت 5 عصر» مهران مديري كه كار خود را با يك شيب تند در گيشه آغاز كرده بود، در هفته‌هاي اخير نتوانسته به فروش دلخواه سازندگان برسد. اين فيلم با داشتن بيشترين تعداد سالن در سراسر ايران مرز 7ميليارد تومان را پشت‌سر گذاشته و شايد در بهترين حالت با 10ميليارد تومان به‌كار خود پايان مي‌دهد. نگاه به جدول اكران نشان مي‌دهد «سارا و آيدا» تازه‌ترين ساخته مازيار ميري هم با وجود بهره بردن از حضور چهره‌هاي سرشناس نتوانسته اميدي به گيشه تابستاني تزريق كند و در 2هفته 900ميليون تومان فروخته است.

البته وضعيت فروش سارا و آيدا نسبت به «زادبوم» ابوالحسن داوودي بهتر است؛ فيلمي كه بعد از سال‌ها توقيف اجازه اكران پيدا كرده و در يك هفته فقط 200ميليون تومان فروخته است. علاوه بر اكسيدان حامد محمدي كه به‌زودي به پايان راه اكران قانوني مي‌رسد، «گذر موقت» افشين هاشمي دومين فيلم طنز روي پرده اين روزهاست؛ فيلمي كه انتظار مي‌رفت حضور بازيگران مطرح در آن يك فروش قابل‌قبول برايش رقم بزند.

تازه‌ترين فيلمي كه به چرخه اكران تابستاني پيوسته، «ماه در جنگل» به نويسندگي و كارگرداني سيامك شايقي است كه نمايش آن در گروه آزاد آغاز ‌شد. لادن مستوفي و آزيتا حاجيان بازيگران اصلي فيلم فيلمسازي هستند كه آثاري چون «مادرم گيسو» و «در كمال خونسردي» را در كارنامه دارد. با اعلام شوراي صنفي نمايش، فيلم‌هاي «خالتور»، «ايتاليا ايتاليا» و «مادري» در نوبت اكران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 379991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha