سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

اولیور استون در حالی به ریاست هیأت داوران بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره فیلم بوسان برگزیده شد

سینما

که ۴ سال پیش همراهی خود را با اعتراض‌های ضدنظامی‌گری در کره‌جنوبی اعلام کرده بود.

به گزارش همشهري، فيلمساز سرشناس آمريكايي البته با جنجال بيگانه نيست و همين چند روز پيش در جريان دريافت جايزه افتخاري قلب سارايوو از رويكرد ضدروسيه‌اي رسانه‌هاي آمريكايي انتقاد كرده بود. بيست‌و‌دومين دوره مهم‌ترين رويداد سينمايي در كره‌جنوبي 12تا 21اكتبر در شهر بندري بوسان برگزار مي‌شود و استون رياست هيأت داوران بخش مسابقه رسمي موسوم به جريان‌هاي نو را بر عهده خواهد داشت.

ديگر همكاران او در اين هيأت عبارتند از: بهمن قبادي كه سال‌ها پيش با «كسي از گربه‌هاي ايراني خبر ندارد» در جشنواره كن درخشيده بود، آنيه گدار فرانسوي كه در مقام مدير فيلمبرداري با چهره‌هايي چون ويم‌وندرس و كلر دني همكاري كرده است، لاو ديار فيليپيني كه سابقه بردن شير طلايي ونيز را در كارنامه دارد و سرانجام، جانگ سون-وو كه از سرشناس‌ترين چهره‌هاي موج نو سينماي كره در دهه 1990 است.

استون كه 4سال پيش هم به كره‌جنوبي سفر و در راهپيمايي اعتراض‌آميز عليه احداث پايگاه نظامي آمريكايي در جزيره ججو شركت كرده بود، در بهترين زمان ممكن به اين كشور بازگشته است. جشنواره بوسان پس از پشت سر گذاشتن جنجال‌ها و حاشيه‌هاي فراوان دوباره قصد دارد به روزهاي اوج گذشته بازگردد و حضور يك فيلمساز معتبر در رأس هيأت داوران مي‌تواند به مديران آن كمك كند. آخرين فيلم استون در مقام كارگردان مستند 4قسمتي «گفت‌وگوهاي پوتين» درباره ملاقات با ولاديمير پوتين است كه به‌تازگي روي آنتن برخي شبكه‌هاي تلويزيوني در گوشه و كنار دنيا رفته است.

کد خبر 379993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha