سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

کتاب‌های «مِگره سرگرم می‌شود» نوشته ژرژ سیمنون و «نان حلال» نوشته فردریک دار هر دو با ترجمه عباس آگاهی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جهان کتاب منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات پلیسی قرار گرفت.

کتاب

به گزارش همشهري، مگره سرگرم مي‌شود يكي از ديگر ماجراهاي سربازرس مشهور فرانسوي است كه اينجا پس از 3سال مي‌خواهد براي رفتن به تعطيلات آماده شود؛ البته بدون خروج از پاريس. او كه پيش از رفتن به هر سفر گرفتار پرونده‌اي تازه شده است، اين‌بار مي‌خواهد هر طور شده به تفريح و گردش خود برسد. هر چند حوصله‌اش خيلي زود از بيكار ماندن سر مي‌رود و پيدا شدن جسد يك زن جوان در مطب پزشكي سرشناس باعث مي‌شود دوباره از فكر تعطيلات بيرون بيايد و پرونده قتل را در دست بگيرد.

ماجراي سرگرم شدن مگره در پاريس در 8فصل و 160صفحه روايت شده است. مگره سرگرم مي‌شود در شمارگان 1100نسخه به بهاي 12هزار تومان به بازار آمد. نان حلال ديگر كتاب تازه جهان كتاب است كه دار آن را نوشته و آگاهي ترجمه كرده است. داستان درباره جواني بيكار و بدون پول است كه در پي يافتن كار به شهري كوچك و دلگير مي‌رود.

بلز دولانژ از سر اتفاق در يك باجه تلفن راه دور كيف پول زنانه پر از پولي پيدا مي‌كند. صاحب كيف زني بدلباس اما زيبا به نام ژرمن است و بلز در جست‌وجو براي يافتن او به تنها بنگاه كفن و دفن شهر مي‌رسد. او با مدير نفرت‌انگيز بنگاه و شوهر ژرمن آشنا و همانجا مشغول كار مي‌شود. كتاب 152صفحه‌اي نان حلال در شمارگان 1100نسخه به بهاي 12هزار تومان منتشر شده تا تعداد كتاب‌هاي مجموعه نقاب جهان كتاب به ۷۳ عنوان برسد.

کد خبر 379995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha