همشهری آنلاین: شورای پنجم شهر تهران در حالی کار خود را آغاز کرد که یک نفر به ریاست محسن هاشمی در شورا رای نداد ولی در عین حال همه اعضا با شهردار شدن محمدعلی نجفی موافق بودند.

شورای پنجم

به گزارش همشهري آنلاين، چهارشنبه يكم شهريور ماه سال 1396، پنجمين شوراي شهر تهران كار خود را به شكل رسمي آغاز كرد. در اين جلسه اعضاي منتخب مردم تهران، ري و تجريش سوگند خوردند و بعد از مراسم هم براي اداي احترام با متروي خط يك به حرم امام خميني (ره) رفتند.

  • سن و سال اعضا

از حاشيه هاي ديگر شوراي پنج تهران سن و سال اعضاي آن است، بشیر نظری متولد سال ۶۶ و همچنین بهاره آروین متولد سال ۱۳۶۰ کم سن و سال ترین اعضای شورای شهر بودند و مرتضی الویری به عنوان مسن‌ترین عضو شورا ترکیب هیات رئیسه موقت را تشکیل دادند.

  • بغض پسر براي پدر

محسن هاشمی هنگام اولین نطق رسمی خود در شورای پنجم زمانی که نام آیت الله هاشمی را بیان کرد بغض کرده و با گریه بخشی از متن را قرائت کرد.

  • بيطرف يا نجفي

بر اساس شنیده‌ها گفته می شود نام بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو که در مجلس رای نیاورد به عنوان یکی از گزینه های شهرداری مطرح است اما اعضا تاکید دارند نجفی تنها گزینه باقی بماند و سرانجام هم با 21 راي شهردار تهران شد، البته وزارت كشور بايد اعتبار نامه او را تاييد كند.

  • آن راي ندهنده چه كسي است؟

در حالی که گفته می شود رای سفید به محسن هاشمی توسط خود او داده شده برخی اعضااین موضوع را بعید دانسته اما نامی از فردی که به محسن هاشمی رای نداده است نبردند.

  • وفتي عارف به تحليف نيامد
عدم حضور محمدرضا عارف به در مراسم تحليف نيز از حاشيه‌هاي پررنگ شورا بود كه رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص غیبت محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در آئین تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: معاینه پزشکی علت غیبت ایشان در این جلسه بوده است.

وی در تذکری در نخستین جلسه شورای شهر پنجم گفت: خوشبختانه قول‌هایی که توسط شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در تهیه لیست اعضای شورا داده شده بود محقق شد و 50 درصد لیست 21 نفره ما را خانم‌ها و جوانان تشکیل می‌دادند.

  • متن سوگندنامه 

متن سوگندي كه اعضاي شوراي شهر خواندند اين است: «من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»

  • همه جلسات شورا علني شد
احمد مسجدجامعی پیشنهاد کرد که زمینه حضور اهالی رسانه در تمامی جلسات شورا فراهم شود که این پیشنهاد توسط رییس شورای شهر تهران مورد قبول واقع شد.

او گفت: تعدادی از این دوستان پشت درهای جلسه مانده بودند که خوشبختانه با هماهنگی وارد صحن شدند اما فراموش نکنید که این میزبانی توسط فرمانداری بود نه شورا و حتی قرار بود تنها خبرگزاری رسمی کشور یعنی ایرنا در این جلسه باشد که خوشبختانه زمینه ورود همه خبرگزاری‌ها فراهم شد.

وی با بیان اینکه شورا برای رشد و پیشرفت، نیاز به عقبه افکار عمومی دارد و باید اهالی رسانه به عنوان نمایندگان شهروندان از تمامی مذاکرات شورا اطلاع داشته باشند، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا اعضای شورا در تمامی جلسات حاضر باشند.

حجت نظری نیز در ادامه سخنان مسجدجامعی پیشنهاد کرد که تمامی جلسات شورای پنجم به صورت علنی برگزار شود.

محسن هاشمی در ادامه با تایید این نکته گفت: تمامی جلسات شورای شهر از این پس علنی برگزاری می‌شود و اعلام کرد این موضوع در قانون پیش بینی شده است.

  • شوراي پنجم چه كساني هستند

شورای پنجم تهران با حضور ۲۱ نماینده از امروز خود را آغاز کرد که اسامی آنها عبارت است از: محسن‌هاشمی، مرتضی‌الویری، احمد مسجدجامعی، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، بهاره آروین، سیدابراهیم امینی، افشین حبیب‌زاده، سیدآرش حسینی میلانی، حسن خلیل‌آبادی، علی اعطا، زهرا صدراعظم نوری، محمد سالاری، سیدحسن رسولی، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، زهرا نژادبهرام، سیدمحمود میرلوحی، الهام فخاری، محمد علیخانی و بشیر نظری.

کد خبر 380079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha