همشهری آنلاین: شانتا رسولی‌نیا، بازیکن جوان ایرانی است که در دانمارک از یک پدر و مادر ایرانی متولد شده است. شانتا گرچه در دانمارک به دنیا آمده اما به فارسی مسلط است چراکه در خانه با پدر و مادرش فارسی صحبت می‌کند.

شانتا رسولی نیا

دليل شهرت رسولي‌نيا بازي او در ليگ دانمارك نيست، بلكه او دوست صميمي رونالدو ستاره پرتغالي رئال مادريد است. شانتا هر گاه بخواهد مي‌تواند به ديدن رونالدو برود. اما رونالدو به او گفته ارتباطي كه با هم دارند را بيشتر از اين رسانه‌اي نكنند. حرف‌هاي اين بازيكن ايراني شاغل در ليگ دانمارك را بخوانيد تا به زوايه‌هاي ديگر او آشنا شويد.

  • در مورد خودت بيشتر بگو و اينكه الان در ليگ دانمارك چه وضعيتي داري؟

من شانتا هستم. 19سال دارم و در دانمارك به دنيا آمدم چراكه پدر و مادرم از ايران به دانمارك آمدند. من از 16سالگي اودنسه بازي كرده‌ام. من هميشه گفتم دانمارك به دنيا آمدم ولي ايراني هستم. ما در خانه فارسي صحبت مي‌كنيم. مادر و پدر هم مي‌گويند تو ايراني هستي، من هم خودم بيشتر دوست دارم ايراني باشم تا دانماركي.

  • در مورد تيم باشگاهت‌ بيشتر صحبت مي‌كني؟

من عضو تيم B اودنسه بالد كلوب هستم اما فوتبال دانمارك بزرگ نيست كشوركوچكي است و فوتبالش قدرتمند نيست. خيلي سخت است در دانمارك پيشرفت كنيم من خودم مي‌خواهم بيرون از دانمارك فوتبالم را ادامه دهم. من 16سالم بود كه به اين تيم آمدم و الان با 19سال سن جوان‌ترين بازيكن تيم هستم.

  • اين درست است كه بنا به رفاقتي كه با رونادو داري قرار بود او برايت تيم پيدا كند تا بروي در آنجا بازي كني و حتي گفته مي‌شود از تيم بنفيكا پيشنهاد داشتي؟

نه، اصلا اين موضوع را رسانه‌هاي ايراني براي خودشان نوشتند. رونالدو هيچ وقت به من نگفت من برايت تيم پيدا مي‌كنم، خودم هم دنبال چنين موضوعي نبودم كه بخواهم رونالدو برايم تيم پيدا كند.

  • رفاقت تو با رونالدو از كي شروع شد؟

من سه سال پيش براي حضور در تمرينات تيم جوانان رئال مادريد يك هفته در تمرينات اين تيم با حضور مربيان پايه شركت مي‌كردم. همانجا هم كه ما تمرين مي‌كرديم بازيكنان بزرگسالان رئال مادريد هم حضور داشتند و محلي بود كه آنجا با داشتن اتاق‌هايي به استراحت و ريكاوري مي‌پرداختند. كسي هم به جز مسئولان همانجا نمي‌توانست به آنجا برود. بعد من هم كه آنجا بودم همه من را شناخته بودند، بازي‌ام را هم مي‌ديدند. يك روز بعداز تمرين ديدم رونالدو آمد با هم سلام و عليك كرديم. با هم حرف زديم و عكس گرفتيم. رونالدو در همان برخورد اول نشان داد مرد خوبي است و ما با هم آشنا شديم. بعد هم كه من به دانمارك برگشتم و دوباره بعد از چند وقت به تمرينات جوانان رئال مادريد رفتم و در اين بين بازهم به ديدن رونالدو رفتم كه ديگر من را به چشم دوست مي‌ديد. با هم حرف زديم و يك عكس سلفي هم كه با هم گرفتيم و خيلي مشهور شد، همانجا بود.

  • سوار ماشين رونالدو هم مي‌شوي؟

ما با هم ارتباط داريم ولي هيچ‌وقت سوار ماشين رونالدو نشدم. اينكه سوار ماشين رونالدو هم شوم برايم مهم نيست. من هم الان چند ماه است كه به مادريد نرفتم اما رفاقتم با رونالدو پابرجاست ولي رونالدو خودش به‌ من گفت نبايد زياد به كسي بگويي كه ما با هم دوست هستيم. يك رفاقت نرمالي را با هم داريم.

  • چه شد عضو تيم جوانان رئال نشدي؟

يك‌سري اتفاقات افتاد كه نتوانستم به جوانان رئال بروم از جمله اينكه درس‌هايم نصف و نيمه مانده بود و بايد به دانمارك برمي گشتم اما هنوز اميدوارم دوباره شرايطي فراهم شود به تيمي بروم كه بيشتر پيشرفت كنم. البته الان هم با مربيان پايه رئال‌مادريد ارتباط دارم و دوست هستيم. آنها مي‌گويند اينجا خانه تو است و هر موقع تصميم گرفتي بيايي مي‌تواني بيايي.

  • نكته خاصي است كه رونالدو به تو گفته باشد كه هميشه در ذهنت باشد؟

وقتي رونالدو از من پرسيد كجايي هستي گفتم ايراني. ايران را شناخت و اشاره كرد كه در جام‌جهاني 2006آلمان با تيم ملي پرتغال مقابل ايران بازي كرده است. او نشان داد كه حواسش به همه چيز است. او تاكيد كرد براي اينكه به آن چيزي كه مي‌خواهي برسي تلاش كن و اگر كسي عليه تو صحبت كرد چيزي نگو.

کد خبر 380129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha