پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه قطر ضمن ابراز امیدواری برای بهبود روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها اعلام کرد سفیرش در تهران را مجدداً به این کشور بازمی‌گرداند.

نمر

به گزارش تسنیم، قطر بامداد پنجشنبه دوم شهریور اعلام کرد سفیر خود را به تهران بازگردانده و روابط دیپلماتیک با این کشور را از سر می‌گیرد.

به گزارش رویترز، دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطر اعلام می‌کند سفیرش در تهران برای از سر گرفتن وظایف دیپلماتیکش به این کشور بازمی‌گردد.

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده وزارت خارجه قطر مایل است روابط با ایران را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد.

قطر دی‌ماه سال 1394 در اعتراض به آنچه تعرض به سفارت عربستان در تهران خواند، سفیر خود را از ایران فراخواند.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها آیت الله نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

پس از اعدام آیت الله شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعی، که موج محکومیت جهانی را به‌همراه داشت برخی از معترضان با برگزاری تجمعی مقابل سفارت این کشور در تهران اعتراض خود را به این اقدام رژیم سعودی اعلام کردند، اما برخی از معترضان در تهران و مشهد در اعتراض به این حکم به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند، عده‌ای معدود توانستند با استفاده از موقعیت و ورود به ساختمان سفارت، بخش‌هایی از آن را به آتش بکشند، که در پی این اقدام رژیم سعودی و چند کشور وابسته به او روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کردند و یا سطح نمایندگی خود در ایران را تقلیل دادند.

روابط قطر اخیراً با کشورهای عربی به‌محوریت عربستان مخدوش شده است. عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین و شمار دیگری از کشورهای عربی با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و روابط نزدیک با ایران روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع کرده‌اند.

کد خبر 380163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha