همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان گفت: تا زمانی که اردوغان رئیس جمهوری ترکیه است، این کشور هرگز عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد.

وزیر امور خارجه آلمان: ترکیه با اردوغان راهی به اتحادیه اروپا ندارد

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «زیگمار گابریل» در گفت و گو با روزنامه «بایلد» آلمان، تصریح کرد: مشخص است که در این وضعیت ترکیه هرگز به عضویت اتحادیه اروپا در نخواهد آمد.

گابریل که اردوغان را مسئول شکست مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا توصیف کرد، افزود: این (شکست) به خاطر آن است که دولت ترکیه و اردوغان به سرعت از خواسته های اتحادیه اروپا دور می شوند.

به نوشته رویترز، به نظر می رسد این اظهارات گابریل که پس از درخواست اردوغان از ترک های ساکن آلمان برای خودداری از رای دادن به حزب اصلی این کشور مطرح می شود، باعث افزایش تنش در روابط این دو کشور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سه میلیون ترک در آلمان زندگی می کنند که نیمی از آن ها می توانند در انتخابات پیش روی این کشور در ماه سپتامبر رای دهند.

سران اتحادیه اروپا از سرکوب مخالفان پیش و پس از کودتای نافرجام تیرماه سال گذشته در ترکیه از سوی اردوغان انتقاد می کنند.

آن ها همچنین از دور شدن ترکیه از ارزش های دمکراتیک در نتیجه افزایش اختیارات ریاست جمهوری پس از رفراندوم تغییر قانون اساسی در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

این در حالی است که اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دستگیری مخالفان و تغییر قانون اساسی را برای مقابله با چالش های امنیتی این کشور ضروری می داند.

روابط میان ترکیه و آلمان پس از دستگیری یک روزنامه نگار ترکیه ای - آلمانی و همچنین یک فعال حقوق بشر آلمانی با تنش مواجه شد.

کد خبر 380176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha