شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان ژاپنی معتقدند خزه‌ها می‌توانند در ارزیابی تاثیر تغییرات اتمسفری و در نتیجه بررسی آلودگی‌های شهری مورد استفاده قرار گیرند.

سنجش آلودگی‌های شهری به کمک خزه‌ها

به گزارش ایسنا، خزه‌ها که روی سنگ‌ها و درختان در شهرهای سراسر جهان رشد می‌کنند، می‌توانند برای ارزیابی تاثیر تغییرات اتمسفری مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه روشی کم‌هزینه برای بررسی آلودگی‌های شهری باشند.

خزه‌ها به آلودگی یا فشار ناشی از خشکسالی از طریق تغییر شکل، حجم یا ناپدید شدن واکنش نشان داده و این ویژگی‌ها به کارشناسان اجازه می‌دهد که تغییرات اتمسفری را اندازه گیری کنند.

به گفته کارشناسان ژاپنی این روش می‌تواند به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشد و برای بدست آوردن اطلاعات در مورد شرایط اتمسفری حائز اهمیت است.

خزه‌ها گیاهان معمولی هستند که در تمام شهرها می‌رویند و بنابر این می‌توان از این شیوه ارزیابی در بسیاری از کشورها بهره برد.

به نوشته گاردین، شهرهایی با آب و هوای مرطوب که خزه‌ها در آن رشد می‌کنند می‌توانند بیش‌ترین سود را از خزه تباران ببرند و همچنین خزه‌ها را می‌توان برای بررسی و تحلیل در محیط زیست طبیعی یا پرورشی تحت کنترل قرار داد.

کد خبر 380226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha