شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: امروزه تقریبا هیچ‌کاری را نمی‌توانید بیابید که خط‌وربطی به اینترنت نداشته باشد.

خانه داری

 شايد فكر كنيد خانه‌داري موضوعي به دور از اينترنت و فضاي مجازي است. اين تصور شما 2حالت دارد؛ يا اينكه آنقدر در اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي غرق شده‌ايد كه پيدا كردن يك دستور غذا را مانند ساير جست‌وجوهاي اينترنتي ساده و پيش‌پا افتاده مي‌دانيد يا اينكه ارتباطتان با فضاي مجازي را هميشه در يك چهارچوب خاص نگه‌داشته‌ايد و زياد نزديك نشده‌ايد تا مثل خيلي از اطرافيانتان گرفتار آن نشويد. در هر صورت پيشنهاد ما اين است كه يك‌بار ديگر، همه كارهايي كه مي‌توانيد در خانه و به كمك اينترنت و خدمات مبتني بر آن انجام دهيد را در كنار هم مرور كنيد. شايد همين گزاره‌هاي كوتاه، جرقه‌هاي بزرگي را در ذهن‌تان روشن كند.

  • يك دفترچه آشپزي كامل!

خيلي از ما تجربه داشتن يك دفترچه آشپزي را داريم. هرچقدر هم كه خوب از آن مواظبت مي‌كرديم، باز حين استفاده از دفترچه در زمان آشپزي كردن، با قاشق و دست‌هايي كه مشغول پخت‌وپز بودند و گاهي رُبي مي‌شدند و گاهي سسي، دفترمان آسيب مي‌ديد. حالا پيدا‌كردن دستور پخت‌هاي متفاوت و وارد كردنش به اين دفتر خودش قصه‌اي جداگانه داشت. اما امروزه با كمك گرفتن از امكانات و تكنولوژي‌ها مي‌توانيد يك دفترچه مرتب و منظم و آنلاين داشته باشيد. كافي است كه موضوعات مختلف را درون يك فايل وُرد ذخيره كنيد و به مرور زمان، نكات ريز و فوت و فن‌هاي پخت را به دستور پخت هر غذا اضافه كنيد. براي راحتي كار اين فايل را روي گوشي همراه خود بارگذاري كنيد تا بتوانيد به راحتي حين پخت‌وپز از آن استفاده كنيد. با اين ترفند، دستيابي به دستورهاي پخت غذا، كار سختي نيست و مي‌توانيد همزمان غذا، دسر و نوشيدني‌هاي جديدي را آماده كنيد. اما مي‌توانيد كار خودتان را از اين هم راحت‌تر و ساده تركنيد؛ مثلا در تلگرام خودتان يك كانال خصوصي بسازيد و دستور تهيه انواع غذاها و كيك‌ها و شيريني‌ها را در آن كانال ذخيره كنيد. با اين كار امكان دسترسي سريع به مطالب ذخيره شده خودتان را هم داريد.

  • دفترچه راهنماي سيار

بعضي از وسايل برقي خانگي علاوه بر كاربردهاي روتين و عادي، براي استفاده كردن، ويژگي‌هاي ديگري نيز دارند كه استفاده از آنها در خانه به شما كمك زيادي خواهد كرد. مقالات و مطالب زيادي در اين‌باره در سايت‌‌هاي مرتبط مي‌توانيد پيدا كنيد. حتي ممكن است كه شما دفترچه ماشين لباسشويي يا تلويزيون خود را گم كرده و به‌دنبال راهنماي استفاده از آن باشيد. بهترين كار در اين زمان اين است كه كد محصول مورد نظر يا شماره سري آن را در موتورهاي جست‌وجوگر تايپ كنيد تا به راحتي در سايت‌‌هاي اصلي خود كارخانه توليد‌كننده يا شركت‌هاي پشتيباني، بتوانيد فايل پي‌دي‌اف دفترچه راهنما را بيابيد. همينطور زماني كه وسيله برقي شما دچار مشكلي مي‌شود مي‌توانيد به كمك راهنماهاي اينترنتي سريع‌تر و راحت‌تر عيب‌يابي كنيد تا با تكنسين مخصوص همان مشكل تماس بگيريد و يا شايد اصلا مشكل در حدي باشد كه با يك راهنمايي‌هاي ساده آنلاين، خودتان نيز از عهده آن بربياييد.

  • خريد از داخل خانه

حتما تا به حال موقعيتي برايتان پيش آمده است كه گفته باشيد ‌اي‌كاش مي‌توانستم با يك تلفن خريدهايم را انجام دهم. به‌خصوص در زمان‌هايي كه شلوغي بازار بيشتر است يا هنگامي كه گرماي هوا به اوج خود مي‌رسد و رفتن به بازار و گشتن براي خانم‌ها همراه با بچه‌هاي كوچك كار سختي است. در اين شرايط خريد اينترنتي كاري ساده‌تر و بهتر است. كافي است شما به سايت‌هايي كه نشان اعتماد الكترونيك دارند سر بزنيد و خريدهاي‌‌تان را به راحتي انجام دهيد. سؤالي كه اغلب پرسيده مي‌شود اين است كه چطور مطمئن باشيم محصولي كه به در خانه مي‌رسد همان محصولي است كه در سايت ديده‌ايم؟ اغلب سايت‌هاي خريد آنلاين بزرگ؛ عكس‌هاي متنوعي از محصولات خود را در آلبوم محصول قرار مي‌دهند و اغلب اين سايت‌ها نيز ضمانت سلامت كالا را دارند. بنابراين با كمي تحقيق درباره عملكرد سايت و توجه به نشان اعتماد الكترونيك مي‌توانيد به سايت مورد نظر اعتماد كنيد.

  • از داخل خانه كار كنيد

اگر بنابه هر دليلي نمي‌توانيد از خانه بيرون برويد، به كمك فرصتي كه اينترنت و فضاي مجازي در اختيار شما قرار مي‌دهند، مي‌توانيد كاري متناسب با توانايي‌ها و مهارت‌هاي خودتان دست و پا كنيد و در سايت‌هاي فروش محصولات خانگي يا شبكه‌هاي اجتماعي مانند تلگرام آنها را به فروش برسانيد. دقت كنيد كه قبل از توليد يك محصول، بررسي كاملي در حيطه بازاريابي محصول موردنظرتان و همچنين شرايط ارسال براي مشتري انجام دهيد. حتي مي‌توانيد به سراغ كارهايي مانند ترجمه برويد و اگر توانايي لازم و كافي را در اين زمينه داريد، مقالات و يا كتاب‌هايي را براي ترجمه قبول كنيد و در بازه زماني مشخص، به كمك ايميل تحويل دهيد. به همين راحتي مي‌توانيد از طريق اينترنت و در خانه خودتان درآمد كسب كنيد.

کد خبر 380254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha