همشهری آنلاین: رئیس اداره اصلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از پیدایش مجموعه جدید تروریستی در سوریه به نام هیات تحریر الشام خبر داد که شمار افراد آن به بیش از ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

روسیه: مجموعه جدید تروریستی در سوریه شکل گرفته است

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوروبوف گفت که در گروه جدید تروریستی جبهه النصره نقش اصلی را ایفا می کند.

روزنامه کامرسانت روز شنبه در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود به نقل از سخنان کوروبوف نوشت: در مجموعه جدید تروریستی ضدسوری بیش از 70 گروه گرد آمده اند و شماری از آنها معارضانی هستند که پیشتر میانه رو شناخته می شدند.

رئیس اداره اصلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه خاطرنشان کرد: گروههای این مجموعه تروریستی در نبردها با ارتش سوریه و معارضان مسلح میانه رو در استان های حلب، دمشق، ادلب و حما فعالانه شرکت می کنند.

مقام نظامی روس همچنین اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه در مقابله با تروریست ها به پیروزی های جدیدی دست یافته اند. تازه ترین موفقیت نیز آزاد کردن منطقه حمیمیم در نقطه تلاقی استان های حمص و دیرالزور در هفته گذشته است که می تواند نقطه عطفی برای پایان محاصره چهار ساله این شهر توسط تروریست های داعشی باشد.

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

کد خبر 380287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha