مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازبینی مطالعات پیشین نشان داده است که مصرف متامفتامین ممکن است خطر سکته مغزی را در میان جوانان افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، در این بررسی آمده است مصرف متامفتامین با خطر نوعی از سکته مغزی مرتبط است که از خونریزی در مغز ناشی می‌شود. علاوه بر این سکته مغزی در میان جوانانی که متامفتامین مصرف می‌کنند ممکن است کشنده‌تر از این عارضه در بین مجموع جمعیت جوانان باشد.

کارشناسان با بیان اینکه مصرف متامفتامین در سراسر جهان رو به افزایش است، اظهار داشتند: با افزایش مصرف متامفتامین عوارض، بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به خصوص در میان جوانان بیشتر شده است. همچنین مصرف متامفتامین در دهه‌های اخیر نرخ سکته مغزی در میان افراد جوان را افزایش داده است.

در این بررسی اطلاعات ۷۷ گزارش که در مورد ارتباط بین مصرف متامفتامین و سکته مغزی در افراد زیر ۴۵ سال مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد مصرف متامفتامین موارد سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

در یکی از این بررسی‌ها که روی سه میلیون بیمار در تگزاس انجام گرفت، مشخص شد افراد جوانی که از متامفتامین مصرف کرده‌اند پنج برابر بیشتر در معرض خونریزی مغزی هستند.

کد خبر 380304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha