یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ارتش ونزوئلا با برگزاری رزمایش سراسری از مردم این کشور خواست تا برای دفاع از کشور در مقابل حمله احتمالی پس از تهدید ریاست جمهوری آمریکا به ارتش بپیوندند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود گزینه نظامی برای ونزوئلا که با بحران روبه‌روست، روی میز قرار دارد.

ترامپ دو هفته قبل این تهدید را بیان کرد و به تازگي دستوری را امضا کرد که براساس آن تمامی مبادلات تجاری با دولت ونزوئلا یا خرید نفت آن ممنوع اعلام شد؛ اقدامی که کمک‌های مالی به ونزوئلا را دچار دگرگونی می‌کند و به گفته ترامپ با این ممنوعیت‌ها دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با مشکل روبه‌رو می‌شود.

ونزوئلا روز شنبه و امروز یکشنبه 5 شهريور شاهد رزمایش عظیمی است که در آن حدود ۲۰۰ هزار سرباز و ۷۰۰ هزار سرباز ذخیره و غیرنظامی حضور دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، فلادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا در سخنرانی خود در مراسم آغاز این مانورها که از تلویزیون رسمی این کشور مستقیما پخش شد، گفت: هدف از این آموزش‌ها در وهله اول تاکید به کل جهان است مبنی بر این‌که کشور ما با نیروهای ملی مسلح بولیواری و نیروهای مردمی آماده فداکاری براي دفاع از مرز و بوم کشورشان است و این با علم به این است که ما خواهان صلح هستیم و به آن نیاز داریم و می‌خواهیم گفت‌وگوی سیاسی را آغاز کنیم اما هم‌زمان عزم‌مان هم برای دفاع از کشورمان قوی است.

لوپز در ادامه تاکید کرد: تمامی شهروندان ونزوئلا بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال ملزم به مشارکت در دفاع گروهی از ملت در برابر تهدیدهاي خصمانه آمریکا هستند.

رئیس فرماندهی استراتژیک عملیات نیروهای مسلح ونزوئلا نیز تاکید کرد، رزمایش‌ها با مشارکت ۷۰۰ هزار نیرو از گروه‌ها و سازمان‌های مدنی و ۲۰۰ هزار سرباز نیروی دریایی، زمینی، خلبان، ارتش و گارد ملی انجام می‌شود.

در بیانیه منتشر شده در تلویزیون دولتی ونزوئلا آمده است: تمامی ونزوئلایی‌ها در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ ساله علیه تهدیدهای خصمانه آمریکا باید بایستند و از همبستگی کشورشان دفاع کنند.

مادورو از تهدیدهای ترامپ برای انرژی بخشیدن به پایگاه سیاسی خود استفاده کرد و از مردم خواست تا به جمع افرادی بپیوندند که از انسجام کشور دفاع می‌کنند.

تصاویر تلویزیونی نشان داد که جوانان ونزوئلایی و سالخوردگان به مراکز ثبت نام نظامیان در کشور وارد می‌شوند. اما شواهدی از ثبت‌نام کارمندان دولتی و وفادارن به مادورو وجود ندارد.

انریکه کاپریلس، اپوزیسیون دولت و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا نیز در توئیتی برنامه مادورو را در برگزاری این رزمایش مورد انتقاد قرار داد و آن را بسیار پر هزینه دانست.

كاپريلس نوشت، مادورو به جای پایین آوردن نرخ جرایم در کشور چنین خرجی را به ملت تحمیل کرده است.

کد خبر 380334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha