مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اسپیس ایکس لباس فضانوردی که قرار است روزی فضانوردان فضاپیمای این شرکت در سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی به تن کنند را رونمایی کرد.

لباس فضایی

براساس گزارش CNN، ايلان ماسك با انتشار عكسي از اين لباس سفيد‌رنگ با كلاهي كه پوششي بزرگ و تيره‌رنگ دارد رونمايي كرد. ماسك در پست اينستاگرامي خود اعلام كرد اين لباس نسخه‌اي نهايي و كاربردي از مدلي است كه قرار است روزي  فضانوردان آن را به تن كنند.

ماسك در پيام اينستاگرامي خود نوشت: بايد به اين موضوع اشاره كنم كه اين لباس كاربردي است و مدلي نمايشي نيست، و برقراري توازن ميان زيبايي و عملكرد آن بسيار دشوار بوده‌است.

لباس فضانوردی

اين لباس مخصوص سرنشينان فضاپيماي دراگون اسپيس‌ايكس طراحي شده‌است، فضاپيمايي كه شركت اسپيس‌ايكس با هدف حمل و نقل فضانوردان به ايستگاه فضايي بين‌المللي تحت نظارت ناسا درحال تكميل و ساخت آن است.

اسپيس‌ايكس برتي تبديل شدن به اولين شركت خصوصي كه چنين ماموريتي را تكميل خواهد كرد،‌با شركت بوئينگ در رقابتي شديد است، تا به امروز تنها دولت‌ها بوده‌اند كه انجام اين ماموريت‌ها را، ارسال فضانورد به مدار زمين،‌به عهده گرفته‌اند. ناسا از سال 2011 و پس از بازنشسته شدن شاتل‌هايش توانايي انتقال فضانوردان به مدار زمين را از دست داد و تا به امروز براي انجام اين‌كار از روس‌ها كمك گرفته‌است.

بوئينگ و اسپيس‌ايكس هريك جداگانه به ساخت فضاپيماهايي مشغولند و ناسا در سال 2014 با بستن قرارداد با هردوشركت چشم انتظار روزي نشسته است كه بتواند با كمك يكي از اين دو شركت فضانوردانش را به فضا بفرستد. اين دو شركت قرار است سال آينده اولين پروازهاي سرنشين‌دار خود را انجام دهند.

کد خبر 380357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha