مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیاز به خواب برای سلامت انسان از کسی پوشیده نیست،‌اما آنچه تا کنون کم‌تر از آن سخن به میان آمده وضعیت بدن به هنگام خواب است: خوابیدن روی پهلو بهتر است؟ و آیا وضعیت بدن بر آرامش‌بخشی خواب تأثیر دارد؟

براساس گزارش ساينس الرت، نتايج مطالعه‌اي جديد نشان مي‌دهد خوابیدن بر روی پهلوی چپ براي سلامت بدن بهتر است تا خوابيدن بر پهلوي راست.

براساس نتايج اين تحقيق كه در پایگاه اینترنتی فوکوس منتشر شده‌است، دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد: خواب بر روی پهلوی چپ جریان خون را آسان‌تر می‌سازد. شریان آئورت که سرخرگ اصلی خون‌رسان به بدن است در قسمت بالايي و اتصال به قلب به سمت چپ انحنا می‌یابد. بنابراین وقتی به روی پهلوی راست خود می‌خوابیم خون را مجبور می‌کنیم در این قسمت بر خلاف جاذبه زمین جریان رفته و به بالا برود.

همچنین طبق این مطالعه تحقیقاتی، کسی که از مشکلات گوارشی مثل سوزش سر معده رنج می‌برد نیز بهتر است بر پهلوی چپ بخوابد زيرا مری از سمت راست به معده وصل می‌شود و زماني كه فرد روی پهلوی چپ بخوابد، اسید معده نمی‌تواند به مری بازگردد.

همچنين براساس آناتومی بدن انسان، چون برخی ارگان‌های داخلی مهم بدن انسان مانند طحال، معده و لوزالمعده در قسمت چپ قرار دارند خوابیدن روی پهلوی راست ممکن است مانع از فعالیت این اندام‌ها شود.

کد خبر 380373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha