دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت دفاع عراق رسما بازپس‌گیری تلعفر و تسلط کامل ارتش عراق بر تلعفر و پاکسازی آن از آخرین افراد داعش را اعلام کرد.

عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات "تلعفر می‌آییم" در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مشترک ارتش و حشد شعبی دو محله "العسکری" و "الصناعه الشمالیه"، منطقه المعارض، دروازه تلعفر و روستای الرحمه در شمال شرق شهر را آزاد کردند. به این ترتیب تمامی محله‌های مرکز شهر تلعفر آزاد شدند.

ارتش عراق كه پيش از اين تسلط خود بر سراسر شهر را بیشتر کرده و بخشی‌ از نیروهايش نیز عازم شهر العیاضیه در همجواری تلعفر شده‌ بودن اكنون بر كل شهر تسلط دارد.

 یک مقام نظامی عراق یکشنبه 5 شهريور اعلام کرد، نیروهای عراقی بر کل شهر تلعفر تسلط یافته‌ در حالی که بخشی از نیروها نیز عازم شهر العیاضیه در هم‌جواری تلعفر شده‌اند.

عبدالسلام الجبوری به آناتولی گفت: آنچه مانع پیشروی ارتش شده‌بود مقاومت دشمن نبود بلکه بمب‌هایی بود که داعش به صورت بی‌شمار در مناطق شمال غربی کار گذاشته به طوریکه در ابتدا انتظارش را داشتیم اما مقابله با آن آخرین اهداف ما در مرکز شهر بود.

به گفته الجبوری، نیروهای زرهی نهم ارتش به سمت مرکز شهر العیاضیه در ۱۳ کیلومتری شمال غرب تلعفر در حرکت هستند تا آنجا را از داعش پس بگیرندو این شهر آخرین شهر در دست داعش در استان نینواست.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز پیشتر اعلامیه‌هایی را در مناطق آزاد نشده در شهر تلعفر ریخته و از غیرنظامیان خواسته بود به مناطق امن بروند. ارتش عراق همچنین از عناصر داعش خواست خود را تسلیم کنند.

گروه رسانه جنگ عراق وابسته به فرماندهی عملیات مشترک روز شنبه اعلام کرده بود: از غیرنظامیان درخواست شده از مناطقی که داعش در آنجا حضور دارد، اجتناب کنند.

کد خبر 380383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha