یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه با هشدار نسبت به پیامد پرتاب‌های جدید موشکی کره شمالی و اقدام آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک پیرامون شبه جزیره کره، تقابل نظامی در منطقه را نگران کننده خواند.

 روسیه به آمریکا و کره شمالی هشدار داد

به گزارش ایرنا، همزمان با برنامه رزمایش گروه کشورهای ضد کره شمالی در منطقه، این کشور روز جمعه برای اعلام هشدار و واکنش، سه موشک بالستیکی پرتاب کرد که در دریای ژاپن فرود آمد.

کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (سنا) روز یکشنبه با اشاره به این اقدام، اظهار کرد: پرتاب های موشکی کره شمالی پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت، پیام بدی دارد و ممکن است خود را در وضعیتی گرفتار کند که انجام کمک حتی توسط کشورهایی که دشمن پیونگ یانگ محسوب نمی شوند، بسیار دشوار شود.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان کاساچیف نوشت که اقدام های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی نیز سبب خشم مقام های کره شمالی می شود.

وی ادامه داد: آمریکا با مشارکت کره جنوبی رزمایش مشترک «یولچی- فریدوم گاردین» را اجرا می کند که در آن طرح ضربات مرگبار به رهبری کره شمالی تمرین می شود.

مقام روسی گفت: به همین دلیل، کره شمالی به رزمایش اعتراض شدید می کند و آن را دسیسه جویانه و خطرناک می خواند. این واکنش پیونگ یانگ را با توجه به شرایط پرتنش منطقه ای نمی توان بیش از حد لازم عصبی توصیف کرد.

کاساچیف گفت: حتی برگزاری رزمایش های از پیش برنامه ریزی شده را در صورت تمایل می توان به تاخیر انداخت تا از روند آرام رو به بهبودی اوضاع در شبه جزیره کره حمایت کرد و اگر چنین اقدامی صورت نمی گیرد، یعنی افرادی به متشنج شدن اوضاع نیاز دارند.

روسیه پیشتر نیز نسبت به پیامد آغاز جنگ در شبه جزیره کره بر اثر برخورد آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور شامل کره جنوبی و ژاپن با کره شمالی هشدار داده بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بکارگیری نیروی نظامی در شبه جزیره کره منجر به تراژدی بزرگ خواهد شد.

وی افزود: برخی کشورها تهدید به کاربرد زور برای حل مساله شبه جزیره می کنند و اظهارات بسیار خطرناکی در مورد آغاز جنگ در این منطقه از برخی مقامها به گوش می رسد.

سخنگوی وزارت روسیه هشدار داد: هرگونه بکارگیری نیروی نظامی برای حل مسائل شبه جزیره کره منجر به تراژدی بزرگ و قربانیان بی شمار در مناطق مناقشه و فاجعه انسانی، اقتصادی و زیست محیطی خواهد شد.

روسیه، چین، آمریکا، ژاپن، کره شمالی و جنوبی طرف های روند مذاکرات شش جانبه برای حل مساله شبه جزیره کره را تشکیل می دهند که گفت وگوها در این چارچوب از سال 2008 متوقف شده است.

کد خبر 380391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha