همشهری آنلاین: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: براساس رایزنی‌های انجام شده و با تامین اعتبار مورد نیاز، معوقات ایثارگران و خانواده‌های شهدا مربوط به سال ۹۵ در سال جاری پرداخت می‌شود.

شهیدی

به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی شهیدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از کارمندان نمونه بنیادشهید در محل تالار اندیشه حوزه هنری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر زمان پرداخت مابقی مطالبات مربوط به ایثارگران و خانواده های شهدا افزود: اکنون 600 میلیارد تومان مربوط به معوقات این افراد است که قرار است در آینده ای نزدیک به آنها پرداخت شود.

وی تصریح کرد: ما سعی می کنیم مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران در سال 95 را امسال پرداخت کنیم و ما نبال می کنیم که این مطالبات امسال پرداخت شود.

شهیدی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره اقدامات بنیادشهید در دولت یازدهم و اینکه آیا این برنامه ها در دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت، گفت: ما عهده دار خدمات رسانی به ایثارگران هستیم که این موضوع را تداوم خواهیم داد.

وی تصریح کرد: مساله توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر وظایف ذاتی ماست که در دولت دوازدهم در بنیادشهید روی آن به صورت جدی کار خواهیم کرد.

وی مساله اشتغال و درمان ایثارگران را دو موضوع دیگر عنوان کرد که در بنیادشهید در چهار سال آینده به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

شهیدی با بیان اینکه آنچه مهم است برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: معاونت حقوقی بنیادشهید روی این موضوع کار می کند و آیین نامه های آن را تدوین می کند و ما باید این موضوع را در سازمان برنامه بودجه برای تامین بودجه آن را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تامین بودجه شود ما برنامه ششم توسعه درباره ایثارگران را هرچه زودتر اجرایی می کنیم و برای گشایش کار خود بنیادشهید و خدمت به ایثارران برنامه مفیدی است.

وی درباره اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در پاسخ به ایرنا گفت: قانون جامع حدود 81 درصد تدوین آیین نامه شده است و راجع به مابقی این قانون به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است و باید این کمیسیون بار مالی آن را تامین کند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه بخشی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در برنامه ششم توسعه آمده است، ادامه داد: اگر تامین بار مالی از سوی دولت شود ما آن را اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان و مسکن اقدامات خوبی در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انجام شده است، گفت: براساس آمار 100 هزار مسکن با تسهیلات موردنیاز در سال به ایثارگران داده می شود.

وی همچنین درباره درمان ایثارگران نیز تصریح کرد: در حوزه درمان نیز کارهای خوبی صورت گرفته است و ممکن است برای تعدادی شاید نتوان خدمات رسانی خوبی در حوزه درمان انجام داد، به همین دلیل نارضایتی هایی وجود دارد.

شهیدی اضافه کرد: در حوزه پژوهش مطالعاتی انجام شده که 80 درصد ایثارگران از حوزه درمان راضی هستند و 20 درصد ممکن است به دلیل دسترسی نداشتنف داشتن مشکل و یا اینکه بنیادشهید نتوانسته پاسخگوی آنها باشد، که البته ما سعی می کنیم تعداد 20 درصد افراد ناراضی را نیز کمتر کنیم.

به گفته وی، ما معتقدیم اکنون موقعی است که جانبازان و ایثارگران در سنینی قرار دارند که نیازمندی بیشتری به درمان دارند و خانواده های شهدای ما بالای 85 سال سن دارند و باید به این افراد رسیدگی بیشتری شود و خدمات درمانی بهتری به آنها ارائه داد.

شهیدی با بیان اینکه کارکنان ما تلاش می کنند که این مشکلات را به حداقل برسانند، افزود: اما یک جامعه سه میلیون و 300 هزار نفری را خدمات ارائه می دهند و ممکن است در بین این جامعه 30 تا 40 هزار نارضایتی از خدمات داشته باشند و این طبیعی است.

وی اظهار داشت: کسانی که از خدمات بنیادشهید راضی هستند هیچ وقت نمی آیند و رضایت خود را از خدمات اعلام کنند و به طور معمول افراد ناراضی اعلام می کنند.

شهیدی درباره حوزه نمایندگی ولی فقیه و کاری بر دوش این حوزه است توضیحاتی ارائه داد و گفت: نظارت بر کار اجرایی بنیادشهید وظیفه این حوزه است و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند به طور معمول کارهای نظارتی خودشان را انجام می دهند و ما انتصابی به عنوان قائم مقام نداریم و من خودم مدیریت می کنم.

شهیدی درباره بکارگیری بانوان در حوزه بنیادشهید نیز گفت: حتما تعداد بیشتری بکارگیری خواهد شد و بنده اعلام کرده ام که بانوان را در بخش های مختلف مدیریتی مشغول به کار کنند.

رئیس بنیادشهید با بیان اینکه عمده مشکل بنیادشهید مربوط به حوزه اشتغال است، افزود: اشتغال برای ما یکی از دغدغه های جدی است چون در سه سال گذشته حدود 60 هزار شغل ایجاد کرده ایم ولی اکنون همان حدود از فرزندان شاهد و ایثارگر نیازمند شغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما نسبت به جمعیت بیرون درصد بیکاری و جویندگان کار در بنیادشهید کمتر است و برنامه هایی برای آنها داریم و در جایی که استخدام وجود داشته باشد از سهمیه 25 درصدی برای خانواده های شهدا و ایثارگران استفاده خواهیم کرد.

شهیدی ادامه داد: در بنیادشهید فعالیت هایی داریم تا کسانی که خدمت شان تمام شده افراد جوان و جویای کار را جایگزین کنیم و فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه در سازمان اقتصادی نیز تعداد زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار شده اند، افزود: این مشکل تنها به حوزه ایثارگران برنمی گردد و کل کشور درگیر موضوع اشتغال است و آن گونه که رئیس جمهوری اعلام کردند در سال باید 950 هزار شغل ایجاد شود که این مشکل است اما امیدواریم دولت در این زمینه موفق باشد.

کد خبر 380393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha