همشهری آنلاین: به بهانه شهادت ابراهیم خلیلی از مدافعام حرم و یار حاج قاسم سلیمانی، دفاع مقدس دیگری در جریان است، هر روز تصاویری از شهدای این دفاع مقدس با عنوان «شهید مدافع حرم»، زینت بخش خیابان‌ها و کوچه‌های ایران اسلامی در شهرهای مختلف می‌شود.

ابراهیم خلیلی

به گزارش ایرنا، جانبازمدافع حرم «ابراهیم خلیلی» مسئول تخریب لشکر 27 محمدرسول الله (ص) دردفاع ازحریم اهل بیت(ع)، اسلام ناب محمدی و تامین امنیت ملی کشورمان، روزگذشته توسط تروریست‌های تکفیری درمنطقه الکیطه درحومه حلب سوریه به شهادت رسید.

سرداران شجاعی از یاران حاج قاسم سلیمانی در راه دفاع از حرم اهل بیت و دفاع از اسلام در سوریه وعراق به شهادت رسیدند.

سردار سرلشکرشهیدحسین همدانی (ابووهب) یکی از یاران ژنرال سلیمانی درآخرین ماموریتش، در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب س و کمک به مردم سوریه برای رهایی ازدست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش، شهد شهادت را نوشید و در61 سالگی پس از سالها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، ندای حق را لبیک گفت و در تاریخ 16 مهرماه 1394 به فیض شهادت نایل گردید.
پیکرشهید سردارحسین همدانی در تهران تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش همدان انتقال یافت تا همرزمان این شهید درگلزار شهدای همدان آخرین وداع را با وی انجام دهند.

سردارشعبان نصیری یکی از مستشاران زبده نظامی ایران درعراق بود که در روز جمعه 5 خرداد ماه 96 مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان درعملیات آزادسازی غرب موصل توسط تروریست‌ها تکفیری به شهادت رسید.

شعبان نصیری از اهالی شهرستان کرج در استان البرز پس از نزدیک به 38 سال مجاهدت و جهاد در میادین جبهه‌ای جنگ تحمیلی و عرصه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عراق سرانجام به یاران شهیدش پیوست. او از جانبازان 8 سال دفاع مقدس هم بود و به‌تازگی نیز در دفاع از حرم اهل بیت(ع) دچار مجروحیت شده بود که پس از اندکی مداوا مجددا وارد عراق شد در دفاع از حریم امامان معصوم(ع) در عراق به شهادت رسید.

چندی پیش، شهیدمحسن حججی یکی از جهادگران فعال و اهل شهرستان نجف‌آباد از استان اصفهان بود که برای مبارزه با نیروهای تکفیری داعش به سوریه رفت و داوطلبانه در تمام عملیات‌ها شجاعانه شرکت می‌کرد، اما در یکی از عملیات‌ها به دست خون‌آشام داعش اسیر می‌شود، اما داعشی‌ها را صبر نیامد تا در برابر چنین انسان‌های شجاعی مقاومت کنند، تاب از دست داده و پس از 2 روز اسارت محسن حججی را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

پس ازشهادت محسن حججی، موج بزرگی از خشم و نفرت نه تنها در ایران که در تمام دنیا به راه افتاد و مردم انزجار خود را به طرق مختلف به داعش نشان دادند، بسیاری از مردم تا آن روز حتی نام محسن را هم نشنیده بودند، او و رشادت‌ها و اقدامات فرهنگی‌اش را نمی‌شناختند اما پس از شهادتش بود که دنیا متوجه حضور جوانمردانه، صبور و سکوت او شد و این نشان از تواضع این شهید بزرگ دارد.

شهدای سرافراز بیشماری مانند: شهید مصطفی صدرزاده، شهید محمودرضا بیضایی، شهید مهدی علیدوست، شهید امین کریمی، شهیدهادی باغبانی، شهیدمحمد استحکامی، شهیدحسن غفاری، شهیدمصطفی بختی، شهیدروح الله قربانی، شهیدمحمدمهدی مالامیری، شهیدرضا حاجی‌زاده، شهیدمحمد اینانلو، شهید سیدمحمد حسین میردوستی، شهیدمحمدحسین مرادی، شهیدسیدمهدی موسوی، شهیدمیثم نجفی، شهیدعلیرضا نوری، شهیدمهدی نوروزی، شهیدمهدی صابری، شهید عبدالحمید سالاری، شهید علی‌اصغر شیردل و... جان خود را بر سر دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت فدا کردند.

کد خبر 380395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha