دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دارا خسروشاهی مدیر شرکت اکسپدیا و تاجر و کارآفرین ایرانی به عنوان مدیر جدید شرکت اوبر معرفی شده‌است.

دارا خسروشاهی

براساس گزارش واشنگتن‌پست، اين اقدام يك هفته پس از ملاقات‌هاي فشرده با دو كانديداي نهايي اين سمت، مگ ويتمن مدير اجرايي شركت هلوت پكارد و جف ايملت مدير اجرايي شركت GE صورت گرفته‌است. ايملت در توئيتر خود اعلام كرده بود كه اين سمت به وي تعلق نخواهد داشت و اكنون دو فرد مطلع از جلسات بعدي اعلام كردند كه هيات مديره به صورت ناگهاني خسروشاهي را به عنوان مدير جديد انتخاب كرده‌است.

دارا خسروشاهي 48 ساله از سال 2005 مديريت شركت اكسپديا را به عهده داشته‌است و توافق و علاقمندي وي براي مديريت اوبر به اندازه‌اي مخفيانه بوده كه اعضاي خانواده وي نيز از شنيدن خبر شگفت‌زده شدند.

خسروشاهي در سيليكون‌ولي بسيار محبوب و محترم است. وي به واسطه توسعه دادن شركت مسافرتي خود به بيش از 60 كشور جهان به شهرت رسيد. وي همچنين يكي از منتقدان پرهياهوي دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريكا است، به ويژه در زمينه سياست ممنوعيت ورود مسلمانان به آمريكا.

نزديكان خسروشاهي معتقدند وي دو ارزش بزرگ را به اوبر خواهد آورد، آرامش و صميميت و مهارت تجاري در بازار به شدت رقابتي مسافرت‌هاي آنلاين. به گفته خسروشاهي، وي برخلاف مدير سابق اوبر كه به خاطر خشونت و بدخلقي مشهور شده‌بود،‌بسيار فروتن و آرام است. مهارت تجاري وي نيز مي‌تواند براي اوبر كه در رقابتي ظالمانه با شركت‌هايي مانند Lyft و شركت‌هاي نوپاي ديگر درگير شده‌است، حياتي باشد.

خسروشاهي مدير دوران بحران شركت اوبر خواهد بود، مسئوليت او تغيير فرهنگ اين شركت و تقويت تجارت اين شركت باوجود رقابت‌هاي شديد و شكايت‌هاي متعدد از اين شركت، از جمله شكايت‌هاي اخير نسبت به آزارهاي جنسي از سوي رانندگان اوبر است كه مي‌تواند آينده اين شركت را با خطري جدي مواجه سازد.

کد خبر 380447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha