دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد جان باختگان سیل در ایالت‌های بیهار و اوتارپرادش هند با کشته شدن ۴۸ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۸۳ نفر افزایش یافت.

 افزایش تلفات سیل در هند به ۵۸۳ نفر

به گزارش ایرنا،بارندگی و سیل که از یک هفته گذشته در ایالت بیهار و اوتارپرادش هند آغاز شده زندگی بیش از 10 میلیون و 700 هزار نفر در 19 بخش این ایالت ها را تحت تاثیر قرار داده است .

سازمان مدیریت بلایای طبیعی بیهار در گزارشی اعلام کرد تعداد تلفات سیل در یک هفته گذشته با جان باختن 42 نفر در دو روز گذشته به 482 نفر رسیده است.

براساس این گزارش ،منطقه 'اراریا' با 95 کشته بیشترین تلفات سیل در ایالت بیهار را داشته است .

به گفته مقامات محلی تعداد یک هزار و 500 نفراز نیروهای امداد و نجات در مناطق سیل زده در حال امداد رسانی به افراد محاصره در سیل هستند.

'انیرود کومار' معاون سازمان مدیریت بلایای طبیعی ایالت بیهار اعلام کرد همچنان 144 هزار نفر از مردم در 222 اردوگاه موقت حضور دارند.

سازمان هواشناسی بیهار پیش بینی کرد که بارندگی شدید در مناطق شمالی ،جنوبی و غربی این ایالت تا 24 ساعت آینده ادامه یابد.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی ایالت اوتارپرادش نیز اعلام کرد با کشته شدن پنج نفر از روز گذشته تاکنون تعداد جان باختگان سیل در این ایالت به 101 رسیده است .

براساس این گزارش ، تعداد دوهزار و 100 روستا در 14 بخش ایالت اوتارپرادش همچنان در محاصره سیل قرار دارند.

مقامات محلی ایالت آسام در شرق هند نیز تعداد تلفات سیل در این ایالت را 157 نفر اعلام کردند.

هم اکنون 343 روستا و 25 هزار هکتار زمین زراعی در این ایالت همچنان در زیر آب قرار دارد.

براساس گزارش های منتشر شده براثر وقوع سیل و رانش زمین از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون بیش از 900 نفر در هند جان باخته اند.

باران های موسمی (مانسون)که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین کشور برجای می گذارد.

کد خبر 380512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha