چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که دوشنبه گذشته به کرمانشاه سفر کرده بود بلافاصله بعد از سفر به این استان به اردبیل رفت.

او كه از 15روز پيش رسما رياست سازمان حفاظت محيط‌زيست را برعهده گرفته است، در تمام اظهارات خود، با تأكيد براينكه بحران آب مهم‌ترين موضوع محيط‌زيست كشور است در اردبيل هم چالش آب را چالشي بزرگ عنوان كرد وگفت: آب تكرار نشدني است و تمام مي‌شود و بايد در مصرف بيش از حد آن سختگيري شود، آب اگر تمام شود بحران مهاجرت كشور را فرامي‌گيرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط‌زيست، كلانتري با تأكيد بر تغيير در شيوه مديريت آب تصريح كرد: برداشت بي‌رويه آب براي كشور فاجعه است و بايد براي مقابله با آن به هيچ‌كس رحم نكرد و قاطعانه با آن برخورد شود.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست روزگذشته در آيين افتتاح مجتمع صنايع غذايي لمان شركت نورد گستر اردبيل گفت: افزايش كيفيت محصولات كشاورزي در كشور به جد پيگيري مي‌شود و محصولات توليدي بايد از استاندارد جهاني برخوردار باشند.

كلانتري كه دكتراي فيزيولوژي و بيوشيمي محصولات زراعي از دانشگاه ايالتي آيواي آمريكا دارد، تأكيد كرد: در كنار كيفيت، بازاريابي جهاني براي محصولات نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و واحدهاي توليدي بايد براي ورود به اين بازارها و رقابت در آن از فناوري نوين و استاندارد برخوردار باشند.

  • احياي درياچه اروميه نيازمند منابع مالي خارجي است

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در هشتمين جلسه كميته سياستگذاري (كميته راهبري) ستاد احياي درياچه اروميه كه با هدف به‌روزرساني و تدقيق نقشه راه احياي درياچه اروميه برگزار شد با اشاره به عدم‌تخصيص كامل منابع مورد نياز ستاد در 3سال و نيم اخير از سوي دولت گفت: هنوز مشكلات مالي دولت به پايان نرسيده و در مقطع كنوني نيز با كمبود منابع روبه‌روست؛ به همين دليل توصيه من رفتن به‌دنبال منابع مالي ديگري غيراز منابع دولتي است، زيرا با منابع داخلي درياچه اروميه و محيط‌زيست كشور احيا نمي‌شود.

كلانتري خاطرنشان كرد: بايد به‌دنبال منابع مالي بين‌المللي برويم و هيچ چاره‌اي جز استقراض از منابع بين‌المللي نداريم. الان در دنيا 12هزار ميليارد دلار پول سرگردان وجود دارد كه به‌دنبال محلي براي سرمايه‌گذاري هستند؛ اين رويكرد، 10سال پيش وجود نداشت، ولي اكنون براي سرمايه‌گذاري در حوزه محيط‌زيست تقاضا زياد است، پس ما بايد از اين فرصت‌ها استفاده كنيم.

وي با تأكيد براينكه اگر ستاد صرفا برنامه‌ريزي را روي منابع دولت انجام دهد، احياي درياچه با تأخير بيشتري مواجه مي‌شود، افزود: اگر ما صرفا صبر كنيم پول هنگفت برسد، بعد محيط‌زيست را نجات دهيم، محيط‌زيست از بين مي‌رود. به گفته كلانتري بايد سالي 2ميليارد دلار پول به محيط‌زيست تزريق شود تا بتواند جان بگيرد.

کد خبر 380685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha