همشهری آنلاین: با قطع باران در شهر هیوستون پس از روزها بارش شدید، عملیات امداد و نجات ساکنانی که در خانه‌های سیل زده به دام افتاده بودند در این شهر آغاز شد.

 

 

 

براساس گزارش واشنگتن‌پست، بزرگترين توفان باران‌زاي تاريخ آمريكا كه بقاياي توفان گرمسيري هاروي بود، سرانجام شهر هيوستون را ترك كرده و راهي لوئيزيانا شد.

پس از بارش بيش از 127 سانتيمتر باران در عرض چهار روز، شهر هيوستون بيشتر به يك شبه‌جزيره شباهت پيدا كرده‌است تا يك شهر، از بالا تنها زنجيره‌اي از جزيره‌هاي كوچك در ميان آب‌هاي گل‌آلود و تيره‌رنگ ديده مي‌شوند. در سرتاسر اين شهر قايق‌هاي ويژه عمق كم و هليكوپترها درحال كمك به آسيب‌ديدگاني هستند كه به بام خانه‌هايشان پناه برده‌اند،‌درحالي كه آب از منابع سد‌ها و رودخانه‌ها همچنان به دل شهر سرريز مي‌شوند.

تا عصر روز سه‌شنبه 29 آگوست 2017 نزديك به 25 تا 30 درصد از منطقه هريس كانتي با جمعيتي نزديك به 4.5 ميليون نفر، دچار آب‌گرفتگي شد.

اما با كاهش تدريجي بارش باران و قطع شدن آن، فست‌فود‌ها دوباره باز شدند و مراكز عمومي پذيراي مردم آسيب‌ديده و سيل‌زده شدند و گروه زيادي از افراد داوطلبانه به كمك آسيب‌ديدگان آمدند. 

سيلوستر ترنر فرماندار هيوستون از روز سه‌شنبه و از ساعت 12 نيمه‌شب تا 5 بامداد حكومت نظامي اعلام كرد تا از خانه‌هاي رها شده و تخليه شده شهر در برابر دستبرد سودجويان محافظت شود. وي در نشستي خبري گفت افرادي هستند كه بخواهند از وضعيت پيش‌آمده سودجويي كنند و بايد همه‌چيز را تحت نظر داشته باشيم. 

مقامات شهر هيوستون اعلام كرده‌اند تاكنون گزارش‌هاي زيادي مبني بر حضور افرادي دريافت كرده‌اند كه با جعل هويت خود را پليس معرفي كرده و از ساكنان خانه‌ها مي‌خواهند تا خانه را تخليه كنند.

تاكنون مرگ 22 نفر دراثر وقوع توفان هاروي در تگزاس تاييد شده‌است اما مقامات انتظار دارند اين آمار با فرونشستن توفان و باران افزايش پيدا كند. درحال حاضر بيش از 13 هزار نفر در پناهگاه‌هاي مختلف اقامت پيدا كرده‌اند و انتظار مي‌رود اين تعداد به 30 هزار نفر نيز برسد.

به گفته ساكنان محله‌هاي مختلف شهر هيوستون خيابان‌هاي بيشتر مناطق اين شهر به رودخانه‌هايي بزرگ تبديل شده‌اند كه امكان تردد در آنها وجود ندارد. قديمي‌هاي شهر مي‌گويند كه در عمرشان با چنين رويدادي مواجه نشده‌بودند.

تصاوير بالا به كمك‌هاي مردمي و داوطلبانه به آسيب‌ديدگان و سيل‌زدگان جنوب شرقي هيوستون تعلق دارد. خانه‌هاي اين افراد در اثر سرريز آبگيرها و رودها و مخازن سد دچار آبگرفتگي شده و داوطلبان پيش از رسيدن نيروهاي امداد با آوردن قايق‌هاي شخصي درحال تخليه خانه‌هاي آبگرفته و انتقال مردم به پناهگاه‌ها هستند.

*عكس: محمد نيكوحرف ماهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰