چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

پشت‌پرده آتش‌سوزی مرگبار قهوه‌خانه‌ای در اهواز، مرد جوانی بود که برای انتقام‌جویی، آنجا را به آتش‌ کشید.

راز قتل آتشین ۴نفر در قهوه‌خانه غیرمجاز

او مدعي است كه قصد انتقام گرفتن از يكي از مهمانان قهوه‌خانه را داشته و نمي‌دانسته 3نفر ديگر نيز در حادثه جانشان را از دست خواهند داد.

حدود ساعت 3بامداد هشتم مردادماه، آتش‌نشانان اهواز در جريان آتش‌سوزي در قهوه‌خانه‌اي در يكي از مناطق حاشيه‌اي شهر قرار گرفتند. تيم‌هاي اطفاي حريق راهي محل حادثه شدند و تلاش براي خاموش‌كردن شعله‌هاي آتش شروع شد. محل حادثه يك منزل مسكوني بود كه بخشي از آنجا به‌صورت غيرمجاز تبديل به يك قهوه‌خانه شده بود. در زمان حادثه 4نفر داخل قهوه‌خانه حضور داشتند كه آتش‌نشانان پس از اطفاي حريق به كمك آنها رفتند. هر چهارنفر بر اثر دودگرفتگي از حال رفته بودند و همگي به بيمارستان انتقال يافتند اما ساعتي بعد يكي از آنها به‌دليل شدت مصدوميت جانش را از دست داد. با اين حال تلاش براي نجات بقيه ادامه يافت تا اينكه از بيمارستان خبر رسيد 3نفر ديگر نيز روي تخت بيمارستان جانشان را از دست داده‌اند.

  • حريق عمدي

همزمان با اطفاي حريق، تيمي از كارشناسان آتش‌نشاني بررسي‌هاي تخصصي براي مشخص‌شدن علت آتش‌سوزي را آغاز كردند. مدتي بعد آنها اعلام كردند كه حريق عمدي بوده و احتمالا فردي با استفاده از بنزين آنجا را به آتش‌ كشيده است. وقتي اين گزارش در اختيار پليس قرار گرفت، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي براي كشف راز آتش‌سوزي وارد عمل شدند. آنچه مشخص بود انگيزه عامل آتش‌سوزي انتقام‌جويي بوده اما او با كدام‌يك از قربانيان اختلاف داشته است؟

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه شب حادثه صاحب قهوه‌خانه به همراه 3نفر از مهمانانش در آنجا حضور داشتند. با توجه به تعطيلي قهوه‌خانه، آنها در را از داخل قفل كرده بودند و همين باعث شده بود كه هنگام آتش‌سوزي موفق به فرار نشوند. كارآگاهان در ادامه بررسي‌ها به سرنخ‌هايي از يك مرد دست يافتند كه شب حادثه در حوالي قهوه‌خانه ديده شده بود. تحقيقات روي اين مرد متمركز و مشخص شد كه وي يكي از قربانيان را مي‌شناخته و از مدتي قبل با او بر سر مسائل خصوصي و شخصي اختلاف و دشمني داشته است. شكي وجود نداشت كه او در ماجراي آتش‌سوزي نقش داشته و به همين دليل دستور بازداشت او صادر شد.

  • اعتراف به جنايت

متهم دستگير شد و وقتي شواهد و مدارك پليسي را عليه خود ديد به آتش‌ زدن قهوه‌خانه اعتراف كرد. او گفت: از مدتي قبل با يكي از قربانيان اختلاف شخصي و خصوصي داشتم. تصميم گرفته بودم از او انتقام بگيرم تا اينكه شب حادثه متوجه شدم او در قهوه‌خانه‌اي در حاشيه شهر حضور دارد. حدود ساعت 3 بامداد بود كه با گالن بنزين به آنجا رفتم. در قهوه‌خانه از داخل قفل بود و وقتي مطمئن شدم فرد مورد نظرم آنجاست، با بنزين اين محل را به آتش‌ كشيدم و فرار كردم. بعدا متوجه شدم علاوه بر فردي كه با او اختلاف داشتم، صاحب قهوه‌خانه و 2نفر ديگر هم جان باخته‌اند.به گفته سردار حيدر عباس‌زاده، رئيس پليس استان خوزستان براي متهم قرار قانوني صادر شده و پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است.

کد خبر 380706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha