چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه شاهد یکی از تکان دهنده ترین بحران‌های انسانی در غزه هستم، خواستار رفع محاصره غزه شد.

 دبیر کل سازمان ملل: خواهان رفع محاصره غزه هستیم

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گوترش افزود: متاسفانه امروز شاهد یکی از تکان دهنده ترین بحران های انسانی بودم. بحرانی که نمونه آن را در سال های متمادی که در سازمان ملل فعالیت می کردم، کمتر مشاهده کردم.

وی در ادامه با اشاره به محاصره یک دهه ای نوار غزه و بسته بودن مرز این منطقه با مصر در سال های اخیر تصریح کرد: بسیار مهم است که گذرگاه های مسدود شده بازگشایی شود.

رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات سال 2007 و حاکمیت آن بر نوار غزه این منطقه را از زمین، دریا و هوا محاصره کرد و اجازه ورود و خروج به هیچ یک از ساکنان غزه را نمی دهد. این در حالی است که مصر نیز با هماهنگی رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را که تنها راه ارتباطی ساکنان غزه با جهان خارج است بسته و هر از گاهی برای موارد انسانی و معالجه بیماران این گذرگاه را به مدت محدود باز می کند.

این برای نخستین بار است که گوترش از زمان تصدی سمت دبیر کلی از این منطقه دیدن می کند.

فوزی برهوم سخنگوی حماس سفر عالی ترین مقام دیپلماسی بین المللی به غزه را اشاره مهمی به جایگاه و اهمیت این باریکه در معادله مقابله با رژیم اشغالگر و همچنین وخامت اوضاع انسانی ساکنان آن که 11 سال است از سوی اشغالگران در محاصره هستند، برشمرد.

سخنگوی حماس از آنتونیو گوترش پیشتر خواسته بود تا برای رفع محاصره نوار غزه و پایان دادن به درد و رنج دو میلیون فلسطینی که در بزرگترین زندان جهان زندگی می کنند، تلاش کند.

سخنگوی حماس در پایان از دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا در این سفر با خانواده های اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، بیماران محروم از سفر و درمان، صاحبان خانه های ویران شده و قربانیان تجاوز و محاصره دیدار کند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه سفر منطقه ای خود را به خاورمیانه آغاز کرد و روز دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شد تا ضمن دیدار با مسئولان فلسطینی و رژیم صهیونیستی درباره از سرگیری مذاکرات سازش، رایزنی کند.

کد خبر 380771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha